• RocketAnnie

Vad har era barn för skor på sig nu?

Jättesvårt med "mellansäsong". På dagis har de med sig en blandning så de kan välja.
    Men nu börjar barnens fodrade gummistövlar bli för små och jag funderar på om jag ska
    köpa nya eller en allvädersstövel.
    De har vinterskor.
    Vad har era och vad tycker ni?

• Svar på tråden Vad har era barn för skor på sig nu?
  • Amazina

Min dotter har fodrade vinterstövlar.

• Pickeli

tunnare vinterkängor som är semivattentäta. Eller fodrade gummistövlar med yllesocka. Alt träningsskor för dagar på stan osv.

Google it!
  • Fröken85

Hon har kraftigare jympaskor med Gore-tex, sen finns det fodrade gummistövlar på förskolan.

• RocketAnnie

OK, låter som om det får bli ett par nya fodrade gummistövlar.
    Känns som om allvädersstövlar har för kort säsong.

• chokladkaffe

Vi har vinterkängor...jag har inte förstått varför man har fodrade gummistövlar? Fodret är väl för det ska värma men det gör väl vinterkängor? De är ju dessutom täta...

• anyXX
    chokladkaffe skrev 2010-11-04 14:42:14 följande:
    Vi har vinterkängor...jag har inte förstått varför man har fodrade gummistövlar? Fodret är väl för det ska värma men det gör väl vinterkängor? De är ju dessutom täta...
    där vi bor är vinterkängor för varmt nu tycker jag, är runt 9+ på dagarna... vi har fodrade gummistövlar och växlar mellan dem och ett par höstskor från superfit med goretex....
    Iris 080308 & Nils 100319
  • nami

min son har höstkängor som är vattentäta. precis lagom och finns til bra pris på Din sko. vinterkängor känns onödigt otympligt just nu om inte annat,.

• elink

gympadojor för torra dagar och gummistövlar med ullsocka för blöta.

• chokladkaffe

Jag funderade snarare på sneakers och gummistövlar för dagar kring 10gr och sen vinterkängor när det blir kallare. För det stämmer ju att 10gr är lite varmt för vinterkängorna...

• augustisten

Jag kan tipsa om neoprenstövlar (tex dessa som min unge har). De fungerar även i några minusgrader och blir inte så där kalla som vanliga gummistövlar - värmeisolerande, vattentäta och andas.

Lite dyrare än vanliga fodrade gummistövlar men kan användas som ombyte under hela vintern...

• salsajenny

MIna  har en rejälare gympadojja med lite foder i. En typisk höstsko, skulle jag klassa dem som. Finns på Din Sko för ca 350 kr.

varvar med gummistövlar (utan foder, och än så länge utan extra sockar i) när det behövs. för varmt med vinterkängorna ännu, har ca +10 grader om dagarna här nere i skåne...=)

• Tant Green

"Höstkängor" skulle jag nog kalla dem. Lite halvhöga goretex-kängor.

• Dr Mupp

Mina barn får välja själva. Alla tre väljer de vattentäta vinterkängorna.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • baby87

Min har när de e blött ute fodrade gmmistövlar på dagis annars kuoma vinter kängorna när de e torrt ute men endå kallt  o så ett annat par vinterkänga dom e till nu i höst o så har han allväder skor på dagis

(¯`v´¯)Bästa dagarna 24/3 07 och 21/4 08(¯`v´¯)
  • Luella
    chokladkaffe skrev 2010-11-04 14:42:14 följande:
    Du har verkligen en poäng där tycker jag. Jag köpte både allvädersstövlar och vinterstövlar (Viking). Nu kör jag att om det regnar så har hon allvädersstöveln och kallare än 0 grader vinterstöveln men förmodligen spelar det ingen roll.
Svar på tråden Vad har era barn för skor på sig nu?