• nilsson09

rött på ett dop?

Vi ska ha dop runt den tredje advent, ha ni några idéer hur man kan duka och vad man kan duka med. De är en flicka, så rött funka ju faktist. Men tanke på att de är jul, om man kan duka med röda servetter, osv eller om man ska köra på rosa?

Eller har ni några andra ideér och tips till mig?

• Svar på tråden rött på ett dop?
  • April Mamma

Kör på röda saker och massor av ljus. Mys till julen =)

• Snart 3barnsmamma

låter jättefint!!

• ploten

Rött funkar väl alltid, oavsett kön på barnet och oavsett årstid (även om det passar extra bra framåt jul)?

• Rottis77

Här hänger jag på, ska ha dop den andra advent och tänkte köra på rött. Har redan beställt röda servetter med tryck på, tänkte göra dotterns fotavtryck med fingerfärg (självklart rött) på pappaersduken, ha små julstjärnor på bordet och röda ljus.

• 1986
    Rottis77 skrev 2010-11-11 16:12:42 följande:
    Här hänger jag på, ska ha dop den andra advent och tänkte köra på rött. Har redan beställt röda servetter med tryck på, tänkte göra dotterns fotavtryck med fingerfärg (självklart rött) på pappaersduken, ha små julstjärnor på bordet och röda ljus.
    Får jag fråga vart du har beställt dina servetter?
  • Mormor11

Instämmer. Rött är alltid vackert oavsett årstid.

Jag kan varmt rekommendera Kattis Produktion om du vill ha tryck på servetter. Vi köpte våra därifrån. Bra priser och bra ser ice. www.kattisproduktion.se

• honeydew

när vi döpte vår tjej för ca 2 mån sen dukade jag med rött, orange och lite gult - höstfärger!  blev jättesnyggt och tycker det är roligare att välja nåt sånt istället för det klassiska pastellrosa eller ljusblått. Kör på rött och dekorera med massa ljus, kanska lite lingonris eller mistelkvistar på borden? blir nog superbra!

• Rottis77

På söndag är det dags för dopet och en hel del är fixat nu, det blir röd rosett på dopklänningen en jätte söt röd klänning med vita strumpbyxor. På bordet blir det röda servetter m tryck, små röda julstjärnor, röda värmeljus och små skålar med godisnappar i.

Svar på tråden rött på ett dop?