• Dolphin

Vilken vinterjacka till 1,5 åring (stl 80)?? Varm & vind-vattentät?

Hej!

Jag skulle jätte gärna vilja ha tips om en riktigt bra och varm vinter jacka till min son som nu är 1,5 år. Han har ungefär storlek 80 i ytterkläder, känner att 86 blir för alldeles för stor tnu i början på vintern. Hade han kunnat ha 86 så hade det nog inte varit några problem att hitta jacka men det finns ju inte alls mycket i stl 80. Jag vill ha en som är likvärdig med POP jackan, varm och vind-vattentålig, men Pop jackan i stl 80 har ju ingen luva och det vill jag ändå att han ska ha, vid kalla regniga ruskdagar på dagis tex. =)

Vad jag kan hitta så har inte Molo i så små storlekar, annars hade det varit ett alternativ.
    Vad har ni till era barn i den åldern?

Har ni tips så är dom JÄTTE välkomna! =)

tack!

• Svar på tråden Vilken vinterjacka till 1,5 åring (stl 80)?? Varm & vind-vattentät?
  • Dolphin

Verkligen ingen som vill dela med sig av erfarenheter om vinterjacka till en 1,5 åring? Och tips?

• Stintje

Nästan alla Didriksons  är från stl 80 & riktigt bra vinterjackor!  De är rätt stora i storlek men har många justeringsmöjligheter, man kan t o m ändra huvan både i nacken & själva "öppningen" :)

• Saja75

Men visst har väl pop jackor i 80 luva? Är själv på jakt efter en pop!

• Dolphin

Nej det är tydligen bara de äldre modellerna som det var luva på i storlekar under 86. Så man får leta på tradera då. Men jag har än så länge inte hittat nån jag vill ha.

Svar på tråden Vilken vinterjacka till 1,5 åring (stl 80)?? Varm & vind-vattentät?