• paronella

Fler som har bebisar som sparkar inåt och ned på urinblåsan (v27)?

Den senaste veckan har min bebis envisats med att "grotta runt" längst ner i livmodern och det känns som om den i bland sparkar på urinblåsan och bakåt ryggen. Väldigt frustrerande när man är lite kissnödig...Kan den ha för trångt redan så att den inte kan ändra ställning, kan livmodern växa för dåligt? Eller har den kanske hittat en favvoställning?

• Svar på tråden Fler som har bebisar som sparkar inåt och ned på urinblåsan (v27)?
  • Hygea

Jag är inne på vecka 26 imorgon och jag har en liten i min mage som ääälskar att "j*vlas" med mor sin. Ligger och sparkar neråt varje dag så man nästan blir lite irri.. *hihi*
    När jag är kissnödig så sparkar hon alltid på blåsan, antar att blåsan trycker till lite på livmodern så hon blir smått irriterad på den.
    Bebis sparkar ju när man trycker lite på magen, antar att hon reagerar på samma sätt när urinblåsan är fylld.
    Om du oroar dig för att det ska vara nåt farligt så ska du inte det, men om det inte går över, alltså alla orotankar, så ring o prata med din Bm.

*Kramis*

• magdiz

Min brukar oxå sparka på kissblåsan och då är det bara att springa och kissa. Antar att h*n tycker det blir trångt där inne när den börjar fyllas. Käns inte så skönt iallafall!

• magdiz

Glömde skriva att jag är i v26.

• Sandy79

I tisdags var jag lite kissnödig (som vanligt) och plötsligt "fotade" h*n till urinblåsan så jag riktigt hajade till . Men det är enda gången hittills som tur är... är i v23. Kanske blir det fler gånger när jag är längre gången!?

• Niquilota

Jajamensan, det är riktigt obehagligt. Det känns som en elektrisk stöt när h*n fotar till blåsan ordentligt. När vi nu ändå är inne på temat, sparkar era bebisar mot tarmen också? Det känns också, kan jag säga, men härligt är det med allt liv därinne!

Annika, v 28

• Fru Stjärna

Hade exakt likadant och vilket himmelrike det blev i v.30 när mitt lilla underverk bestämde sig för att vända sig med huvudet nedåt. Ett par veckor blev det lite revbenstortyr istället...

Nu i vecka 37 är det konstant tryck både mot revben och urinblåsan... Aldrig är man nöjd!

• Peppa

uppåt, neråt, innåt.. lillkillen sprakar och bökar åt alla möjliga håll och gärna på två håll samtidigt..
    Kan bli lite obehagligt till och från, men ändå rätt så härligt.
    (v. 27)

• Zocute

Jo då, sista veckan (v 24)
    så har man sprungit på toa stup i kvarten.

Går säkert på toa 10 ggr per dag mot förr 2 ggr!!!!!

• SandraJ

Var är den INTE och bökar?! Tycker man är konstant kissnödig nu för tiden.
    Lovar att du kommer sakna det när bebisen är född...

/Sandra v30+4

• Milda

Det händer allt att man får sig en välriktad spark mot blåsan. Inte skönt alls.....Är i v32

Svar på tråden Fler som har bebisar som sparkar inåt och ned på urinblåsan (v27)?