• Anonym (hmmmmmmmmm)

positivt gravtest... men efter 10 min ngn annan?

jo nu är det såhär att jag testade mig mitt på dagen ned kiss som jag kanske haft inom mig i jaa 2 max 3 timmar och det blev ingenting inom testtiden så jag la det åt sidan och gick till tvättstugan när jag kom hem gick jag på muggen igen och kikade på testet, ja då var det ett ljusrosa streck till där. Inte starkt men man ser det från alla vinklar och det har ungefär den tjockleken det ska vara. Jag vet att det inte gäller efter tiden gått ut (10 min) men är det någon som fått liknande och sen vart gravid i alla fall? FÖr hur kan det annars komma upp över huvud taget? vet intehur sånt fungerar.

Dessutom har jag haft lite märkliga symptom ända sen ÄL, ont i magen, sticker i livmodern mått lite illa osv. Det kan ju såklart vara mens också men tycker det är skumt eftersom det satt i sen ägglossningen.
    ska så klart testa mig igen i morgon. Är på mens-1 dag eller på den dagen.

Hoppas nån kan svara, är mest nyfiken!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-04 15:27
    kan tillägga att vi hade sex på äl-dagen och skyddade oss inte. har ont i ryggslutet idag och det sticker som f*n i livmodern.......
  • Svar på tråden positivt gravtest... men efter 10 min ngn annan?
  • Badfantasten

Står ju på paketen att testet måste avläsas inom viss tid, tex 10 min. Så det kan vara så
    ELLER att du missade det lilla strecket. Lycka till

• Philippa

Inget test du kan lita på alls.......det ska avläsas INOM 10 minuter.....

Ta nytt test!

• Anonym (hmmmmmmmmm)
    Badfantasten skrev 2010-11-04 15:27:14 följande:
    Står ju på paketen att testet måste avläsas inom viss tid, tex 10 min. Så det kan vara så
    ELLER att du missade det lilla strecket. Lycka till
    ja för detta var alltså efter testtiden, vet inte exakt hur länge men testet hade inte torkat helt, nu när det har gjort det har det försvagats betydligt och syns nästan inte längre
  • smultron2010

Jag hade nästan likadant när jag tog första testet. Inget syndes under "testtiden", blev besviken men glömde slänga stickan. Morgonen därpå så ser jag den igen med ett väldigt starkt streck. Så då sprang jag ner till affären och köpte ett nytt och då visade det inom testtiden. och nu är jag i vecka 11+. Lycka till!!

• Anonym (hmmmmmmmmm)

men hur kan det komma upp ett streck då? alltså, om det inte finns hcg så borde det väl inte komma ngt streck alls äve fast tiden gått ut? *förvirrad*

• Anonym (hmmmmmmmmm)
    smultron2010 skrev 2010-11-04 15:29:17 följande:
    Jag hade nästan likadant när jag tog första testet. Inget syndes under "testtiden", blev besviken men glömde slänga stickan. Morgonen därpå så ser jag den igen med ett väldigt starkt streck. Så då sprang jag ner till affären och köpte ett nytt och då visade det inom testtiden. och nu är jag i vecka 11+. Lycka till!!
    okej så då kan det alltså vara så iaf typ 50/50 när testade du då? och vad var det för test? Skrattande
  • smultron2010

BIM -4 dagar. Men jag har också tagit test flera veckor efter utebliven mens och inte fått ngt streck fast jag har varit gravid, plussade då i vecka 8.

Denna gång testade jag  först med ett gammalt test (CB) som hade gått ut och sedan testade jag med ClearBlue med veckoindikator.

Så det kan tydligen vara lite olika. Men avvakta någon dag och köp ett nytt test. Hoppas att du får det svar du önskar!!!

På mina fyra test som jag tog denna gång (för att vara på säkra sidan) så försvann den positiva randen efter ca 24 timmar.

• Anonym

Jag kan nästan lova att du är gravid..  Ett positivt test kan blekna och försvinna om man väntar för länge med att avläsa..  dock så kan det ju inte uppstå hcg (som ju är det testet reagerar på) hur som helst bara för att tiden "gått ut".

Jag har gjort så där mer än en gång..  Gjort ett test innan jag hoppat i badet..  Det har visat negativt precis då, men 40 minuter senare när jag klev ur badet så hade blivit ett streck.

Ta ett test till för att känna dig säker, men du är med all säkerhet gravid!
    Grattis!

• Anonym (hmmmmmmmmm)
    smultron2010 skrev 2010-11-04 15:43:54 följande:

BIM -4 dagar. Men jag har också tagit test flera veckor efter utebliven mens och inte fått ngt streck fast jag har varit gravid, plussade då i vecka 8.

Denna gång testade jag  först med ett gammalt test (CB) som hade gått ut och sedan testade jag med ClearBlue med veckoindikator.

Så det kan tydligen vara lite olika. Men avvakta någon dag och köp ett nytt test. Hoppas att du får det svar du önskar!!!

På mina fyra test som jag tog denna gång (för att vara på säkra sidan) så försvann den positiva randen efter ca 24 timmar.

okej vi får se då fast att strecket kom upp senare för dig kanske har me o göra att det var gammalt om jag har otur haha. får hoppas att mensen inte kommer i natt och testa igen med morgonkisset Glad fast med min vanliga otur så kommer det nog inte bli positivt det blir det aldrig! ush det jag använde nu var iaf testlagrets stickor så jag har en del härhemma Glad
  • Anonym (hmmmmmmmmm)
    Anonym skrev 2010-11-04 15:47:07 följande:
    Jag kan nästan lova att du är gravid..  Ett positivt test kan blekna och försvinna om man väntar för länge med att avläsa..  dock så kan det ju inte uppstå hcg (som ju är det testet reagerar på) hur som helst bara för att tiden "gått ut".

Jag har gjort så där mer än en gång..  Gjort ett test innan jag hoppat i badet..  Det har visat negativt precis då, men 40 minuter senare när jag klev ur badet så hade blivit ett streck.

Ta ett test till för att känna dig säker, men du är med all säkerhet gravid!
    Grattis!
    vad roligt för dig! är du gravid nu? och ditt resultat visade alltså rätt att du verkligen var det efteråt?
    jag tror verkligen inte att jag är det, eller vågar inte tänka så för har testat med två men det var det ena det blev så här på, fast iofs det andra tvingade jag typ ut kiss till så var inte ens kissnödig innan då
Svar på tråden positivt gravtest... men efter 10 min ngn annan?