• VirrigaVerna

Jag förtjänade att bli slagen...

Jag har precis ögnat igenom Aftonbladet och ramlade över en intervju med Pink där hon tydligt klargör att
    hon minsann förtjänade att bli slagen som barn?!
    Tydligen var hon enligt henne en "riktig finne i röven" som barn..
    Kanske var det så inte vet jag men finns det verkligen tillfällen då "man förtjänar att bli slagen"?

"-Jag tycker att föräldrar behöver slå skiten ur sina barn, säger hon enligt brittiska The Sun"
    www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article8072527.ab
    Vad tänker du och hur resonerar du?

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-04 17:26
    www.thesun.co.uk/sol/homepage/showbiz/bizarre/3210228/Pink-Parents-should-beat-up-their-kids.html
  • Svar på tråden Jag förtjänade att bli slagen...
  • April barn

Jag var också en pain in the ass när jag var liten, inte har man rätt att slå sina barn för det, sjukt hon måste må fruktansvärt dåligt när hon säger så :(

• VirrigaVerna
    Zeplien skrev 2010-11-04 17:38:11 följande:
    Jag var också en pain in the ass när jag var liten, inte har man rätt att slå sina barn för det, sjukt hon måste må fruktansvärt dåligt när hon säger så :(
    Jag är säker på att jag var det också av och till men jag har aldrig fått ett slag, en dask eller någon form av fysisk tillrättavisning för det.

Jag tror dessutom att det kan vara så att Pinks syn på barnaga kan grunda sig i att hon kommer från ett land där barnaga i det närmaste ses som något normalt och som är lagligt.
    Frågan är bara vad det ger för signaler när en kändis uttalar sig på det viset.
    Har man föresten som kändis ett större moraliskt ansvar över hur man uttrycker sig?
  • Obsidiana
    VirrigaVerna skrev 2010-11-04 18:09:16 följande:
    Jag är säker på att jag var det också av och till men jag har aldrig fått ett slag, en dask eller någon form av fysisk tillrättavisning för det.

Jag tror dessutom att det kan vara så att Pinks syn på barnaga kan grunda sig i att hon kommer från ett land där barnaga i det närmaste ses som något normalt och som är lagligt.
    Frågan är bara vad det ger för signaler när en kändis uttalar sig på det viset.
    Har man föresten som kändis ett större moraliskt ansvar över hur man uttrycker sig?
    Du borde bli lärare i Theory of Knowledge. Vi håller jämt på med liknande frågor.
  • Obsidiana

Ingen förtjänar någonsin att bli slagen. Punkt slut.
    Föräldrar kan skada en nog med ord så varför göra sig mödan. : /

• VirrigaVerna
    Obsidiana skrev 2010-11-04 18:12:16 följande:
    Du borde bli lärare i Theory of Knowledge. Vi håller jämt på med liknande frågor.
    *muhahaha* det är väl bra
  • nickefiki

Jag fick stryk när jag tjuvat och ljugit. Tyckte att det var helt rättvist. Det var på den tiden det var tillåtet.

• VirrigaVerna
    Obsidiana skrev 2010-11-04 18:13:17 följande:
    Ingen förtjänar någonsin att bli slagen. Punkt slut.
    Föräldrar kan skada en nog med ord så varför göra sig mödan. : /
    Håller med men jag stöter med jämna mellanrum på bl.a. amerikaner som anser att om man inte agar barnen så har man ingen koll på dem och de får ingen respekt för föräldrarna. Lagomt frustrerande kan jag meddela!
    För i det forumet går diskussionen snarare åt andra hållet om man jämför med fl.
    Här blir föräldrar förbannade (med rätta) om någon ens kröker ett hår på ett barns huvud men där så är det tvärtom.
    Rätt intressant vilka kulturskillnader det finns trots att man tycker att US är som "oss".
  • VirrigaVerna
    nickefiki skrev 2010-11-04 18:15:13 följande:
    Jag fick stryk när jag tjuvat och ljugit. Tyckte att det var helt rättvist. Det var på den tiden det var tillåtet.
    Jag är också upvuxen på den tiden det var tillåtet men mina föräldrar krökte aldrig ett hår på min lockiga skalle.
    Varför känner du att det var rättvist att du åkte på däng?
  • Diablo

Jag kan väl ärligt säga att jag fick en och annan örfil när jag var liten. Tycker faktiskt inte att jag har tagit någon skada. Jag kan också tycka att vi de tillfällena hade jag förtjänat de!

Har man tur behöver man inget vett!
  • VirrigaVerna
    Diablo skrev 2010-11-04 18:23:34 följande:
    Jag kan väl ärligt säga att jag fick en och annan örfil när jag var liten. Tycker faktiskt inte att jag har tagit någon skada. Jag kan också tycka att vi de tillfällena hade jag förtjänat de!
    Får man fråga vad du hade gjort?

Finns det tillfällen som du känner att det skulle vara berättigat att ge ett barn ( inte nödvändigtvis din egen utan generellt) en örfil?
Svar på tråden Jag förtjänade att bli slagen...