• SNULTRAN

Julpynt i november .....

Har sett några på min gata som redan i början av november har hängt upp julstjärnor,adventsstakar och blinkande ljusslingor....

Jag fattar inte vitsen med att börja pynta så tidigt....för mig känns det lite märkligt.

Visst är julen mysig,men vad har november och julen gemensamt?

Såå, det var skönt att få skriva av sig

• Svar på tråden Julpynt i november .....
  • Änglatuss

ojoj, redan
    ljus i träd och sånt har jag sett här med
    dock inga adventsljusstakar inte ens i polishuset (där brukar de va snabba)

annars är ju första advent den 27 nov, så lite hör pysslet till nu i nov!

• wozzgirl

Haha, vi har haft en liten julgran framme i 2 veckor redan. Sonen älskar den.
    Skulle ta julkort och sen var han så förtjust i den att jag inte hade hjärta att ställa undan den..

• immali

Ja, visst är det tråkigt? Julkänslan hinner ju vattnas ur så mycket fram till den 24:de december....

• SNULTRAN

Håller med immali ! Det känns lite för mkt....

Sen har vi ju dom som har kvar alla julgrejer fram till april/maj...VA??

• Tulip

Jag ogillar när affärerna börjar med julpynt och julskyltning före första advent, men jag antar att det är något jag får leva med...

Jag har dessutom två skräckexemplar på julpynt i fönstren alldeles för tidigt...

När jag pluggade bodde jag i ett område med många olika nationaliteter, och en familj av utländsk härkomst gillade våra pappersstjärnor så mycket, så de hade sin uppe året om! För dem var det bara en fin lampa, men för oss andra blev det så fel!

Flyttade sedan till andra sidan stan och vad tror ni jag fick se när jag kikade på huset mitt emot? Jo, i tre fönster (ja, ni läste rätt - TRE!) stod det adventsljusstakar, och det i början av oktober. Så vitt jag vet står de fortfarande där, 5 år senare...

• SNULTRAN

Tulip: helt sanslöst.....

Inga andra som har sett julgrejer i fönster hos grannar ?

Inte brukar man väl påskpynta i februari eller klä midsommar stången i maj?

• malin ulrika

Här är det så kallt att folk vanligtvis hänger upp lampor etc redan nu, men sätter inte på dem förräns senare.
    Jag brukade förfasa mej över julsaker innan den 14e december typ, men nu har jag själv blivit en av dem som vill "suga ut det gottaste" och liksom "bygga upp" julkänslan... När det väl händer tar det ju slut så fort liksom!
    Så jag får erkänna att jag ändrat mej på den punkten, det stör mej inte längre!
    Min man däremot kan inte med att de spelar julsånger på radion förräns den 24e typ...

Jag har hållit på och slagit in julklappar och gjort hemgjorda "jul strumps presenter" sedan i oktober... Det har blivit mitt nya riktmärke, för min äldsta sons födelsedag är i Oktober. När det är "över" är det dags att så smått planera julen...
    Här ger sej för övrigt affärerna HELT in i julen efter 31e oktober, för då är halloween över.
    De riktar alltid in sej på "nästa holiday" så fort något är över.
    Efter julen är det "valentines day" vilket är i Februari! Hjärtan överallt typ!
    Sen så fort det är klart så är det påsk grejer! Och sen mors dag, etc etc...

• plupptrollet

Jo ... jag har sett en gran med bekysning, en tomte i ett fönster och en adventstjärna.
    Nästa helg smäller jag upp mitt pynt iaf..

• Myran Frisk

Där jag jobbade förru tog de fram granen i september
    Då börjar ruschen för alla beställningar av mat till restauranger etc
    Så varför inte ta tillfället i akt o komma i ordentlig julstämning

Svar på tråden Julpynt i november .....