• Koppkaka

Gamla PC-spel vi älskade!

Alla har vi väl suttit framför datorerna och spelat Backpacker, Rollercoaster Tycoon osv förr?

Själv älskade jag (och gör än) just Backpacker 2, Zoo Tycoon och Theme Hospital.

Vilka spel älskade du? Återuppliva gamla spelminnen här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:21
    Vi ändrar "PC-spel" till spel istället, eftersom det finns tonvis med gamla nintendokonsoller, PS, gameboy, amiga osv som var awesome.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:21
    Vi ändrar "PC-spel" till spel istället, eftersom det finns tonvis med gamla nintendokonsoller, PS, gameboy, amiga osv som var awesome.

• Svar på tråden Gamla PC-spel vi älskade!
  • JohannaS03

Paperboy. Fast det var nog på Gameboy...

• GoldenG

SimCity, Myst, RCT och så klart Backbacker!

Även Kosmopolska, ett spel jag gärna skulle vilja spela om och har orginalskivorna till men inte kan få att funka.  

• GoldenG

BackPacker ska det ju stå!

• Anova

Tetris. Antingen tetris i nätverk eller den version av tetris vi hade i skolan där nivåerna var olika länder (bland annat Ryssland (elller Sovjet på den tiden)), det var runt 1988-89. Jättesnyggt.

• Anova

Föresten.. MUD, vad alla var beroende av det. Någon som minns det? Vi hade MUD-förbud i skolan

• Koppkaka
    GoldenG skrev 2010-11-04 22:29:27 följande:
    SimCity, Myst, RCT och så klart Backbacker!

Även Kosmopolska, ett spel jag gärna skulle vilja spela om och har orginalskivorna till men inte kan få att funka.  
    Jag hittade på rusta förut Rymdjakten och Djuphavsjakten för några kronor styck. Jag var tvungen att köpa dom och spela för att få en liten nostalgitripp
  • Thiassi

Head over Heels på gamla Amigan..gryymt roligt spel!!

• DavidsPappa
    Anova skrev 2010-11-04 22:32:10 följande:
    Föresten.. MUD, vad alla var beroende av det. Någon som minns det? Vi hade MUD-förbud i skolan
    driver fortfarande en på min server
  • DavidsPappa

Spel som älskades... phew.. wizball till c64, international karate + till amiga, Zelda 1 och 2 till NES, Rock and roll racing till SNES, Wonderboy 3 the dragons trap till Sega Master System, Curse of Monkey Island samt Dungeon Keeper till PC

• Strommingen

Förutom i princip alla redan nämnda spel så var Leisure Suit Larry, Monkey Island, Dungeon Keeper, Heroes of Might and Magic, Civilarization, Chips Challenge och Worms andra favoriter. Om jag går fundera lite till kan jag nog komma på en hel del :)

• Onkel Panter
    Nostalgi

Black & White, PC

Super Mario 64, N64

Metal Gear Solid, PS1

Rayman, PS1

Duke Nukem 3D, PC

Diablo 2, PC

Pikmin, Gamecube

Super Mario Sunshine, Gamecube

Luigi's Mansion, Gamecube 

The Legend of Zelda: The Wind Waker, Gamecube

Det blev en del, men det är bara ett urklipp av spel som får mig att rysa av nostalgi. Hjärta

• pebelund

The Bards Tale 1 - 3 ... till PC .. Oj vad jag plöjde ner timmar i dom spelen :)

Last ninja till C64

• Bergatrollet

Ha! Jag struntar i amigaförbudet och drar till med några gamla godingar:

The Secret of Monkey Island (Ja, jag kan samtliga swordfight insults utantill )
    Wings (Det enda spel min pappa accepterad att jag spelat)
    Lemmings
    Moonstone
    Eye of the Beholder
    Elvira
    Cruise for a corpse
    Elite II

• SVejsan

The Hobbit till Zx Spectrum 48K
    Attic Attac till ZX Spectrum 48K (programmerarna var geni:er)
    Jet Set Willy till Zx Spectrum 48K
    Stuntcarracer till Amiga (fick igång det för bara något år sedan)
    Populus till Amiga
    Lemmings till PC
    Rally Trophy till PC
    Myst (PC)

• uniMog

Zak McKracken and the Alien Mindbenders

• ArmandsMamma

Jag var helt besatt av att spela bubble buble? (hette det så?) på våran commodore 64.
    Först vänta en halvtimme innan detta kasettband laddat färdigt och sen spela lös med en gnisslande joystick.

När det gäller pc älskade jag ett "spel" eller mer ett program som hette kidpix, och duke nukem 3D är något jag saknar att spela.

En annan stor favorit var att köra turneringar a´la agent 007 till Nintendo 64.

• Bergatrollet
    Pejgan skrev 2010-12-15 08:20:21 följande:
    Zak McKracken and the Alien Mindbenders
    Yes! Hur kunde jag glömma det! :D Genialt!
Svar på tråden Gamla PC-spel vi älskade!