• oOMayaOo

Hur länge andvänds ett babygym?

Vi har fått ett babygym till vår son som han inte verkar så intresserad av plus att jag tycker den är ful. Så jag funderar på att önska mig en i julklapp. Min son kommer vara 5,5 månader då ,4 månader korrigerat.

Hur länge användes era babygym? Och kan ni rekommendera nån sort?

• Svar på tråden Hur länge andvänds ett babygym?
  • Farfalla

Dottern använder sitt fortfarande och är 9månader :O

...men bara när hon är i gåstolen så går hon dit och står och leker trycker på knappar osv....

Det handlar ju om vilken sort, är det bara någon modell som barnet ska ligga på rygg och pilla på figurer så tycker jag att ni kan skippa ett nytt då han säkert börjar vilja ta sig fram istället för att ligga där... :) 

• oOMayaOo

Jag har tänkt samma sak, att han kanske börjat vilja ta sig runt lite då. Men å andra sidan ligger han efter väldigt mycket i fysiskt utveckling. Jag får alltid kommentaren "Åååå...Han är alldelles färsk, eller hur?" även fast han föddes i juli.

• apanxxx

Vi har ett från Ikea, med mjuka leksaker som man fäster med kardborreband... Sonen är 6 månader nu och leker fortfarande i det... Ibland ser det iof ut som han ska riva hela gymet, det bara flyger grejer, men han tycker det är kul iaf Glad Han ligger ofta på mage och leker med de leksaker som han har dragit loss...

• Farfalla

Det finns ju endel olika sorter, kanske någon variant med aktivitetsbräda, som våran... den kan man ta lös från benen så barnet kan sitta med den i famnen...

Det går snabbt när dom väl börjar ta sig fram ;) 

• oOMayaOo
    Farfalla skrev 2010-11-04 23:13:01 följande:
    Det finns ju endel olika sorter, kanske någon variant med aktivitetsbräda, som våran... den kan man ta lös från benen så barnet kan sitta med den i famnen...

Det går snabbt när dom väl börjar ta sig fram ;) 
    Vad heter eran? Har du nån länk?
  • nericia77

min son ville inte alls ligga vid sitt speciellt länge, vid cirka 6 månaders ålder så totalvägra han . var inte alls kul o ligga ner tyckte han .

• che

Runt 5-6 mån börjar väl många rulla = de rullar iväg från babygymet ;)) ... min dotter är 5,5 mån och har bara rullat över från mage till rygg några gånger än så länge, men det är ju så extremt individuellt ... andra rullar, rullar och rullar när de väl fattat grejen :D

Just ett babygym skulle jag nog inte önska till jul, utan någonting annat som är för lite äldre bebisar. Det går ju så fort allt!!! Man hinner ju knappt med själv! Haha ...

• nericia77

så sant, (att de börjar rulla) . jag hade gym från början, men eftersom min son inte gilla det, så la jag saker istället på en stor filt, så kunde han rulla dit o kolla va som fanns lite här o där .

sen börja han med en gåstol, hänggunga(eller va de heter, som man hänger i dörrkarmen typ) istället, men det kanske var lite senare, har glömt lite när man börja med allt

Svar på tråden Hur länge andvänds ett babygym?