Han är alltid sur på mig! Hjälp!
Jag och min sambo har varit ett par i snart 4 år, vi har en dotter som är 7 1/2 månad och vi älskar varandra. Problemet är bara att min sambo senaste månaderna har varit fruktansvärt sur och irriterad över allt jag gör och säger, oavsett vad det gäller.
Han blir sur för småsaker och går sen runt och surar resten av dagen, han kan även sura för saker som varit aktuellt flera dagar tidigare. När han är så här så vägrar han prata med mig och reda ut saker och ting, han pratar i gåtor och tycker att jag borde fatta vad han menar och när jag inte förstår vad han syftar på utan ber honom att tala klarspråk och säga rakt ut vad han menar så går han iväg och säger bara skit samma. Om jag ber honom att stanna kvar så att vi kan prata ut om saken så ignorerar han mig totalt och vägrar svara på tilltal innan han tillslut går iväg.
Jag är såååå trött på att han beter sig som en trotsig 10 åring istället för den 29 åring han faktiskt är. Jag vet inte vad jag ska göra, jag älskar honom och vill leva med honom men jag orkar samtidigt inte leva med någon som ständigt är sur och grinig mot mig. Jag försöker diskutera med honom så att vi ska slippa bråka men det är lönlöst, jag talar för döva öron verkar det som. Han startar hellre ett bråk och går sen iväg utan minsta vilja att lösa konflikten för att vi sedan ska somna som ovänner vilket är det sista jag vill.
Just nu så känns det som att jag är den enda som försöker få vårt förhållande att fungera men det är omöjligt för mig att lyckas när han blir sur över allt jag säger och gör.
Vad ska jag göra / säga till honom? Hur ska jag få honom att sluta sura?
Tacksam för tips och råd