mosterYster skrev 2010-11-07 12:15:26 följande:
Den gamle och havet är en fiskrestaurang, Döden i... är mer inriktad på kött.
Gillar ni indiskt så finns många bra indier och de har ofta en lång rad bra veg-alternativ, linsgrytor och grönsaksrätter och annat. Indian Garden (finns 2 st på söder) rekommenderas starkt - billigt är det också!
www.indiangarden.se/
Om vegetarianerna äter fisk (döda mig inte nu, men vissa gör det

) så är Stekpannan ett bra ställe med väldigt god mat och trevlig personal. Mycket bra prisnivå.
www.stekpannan.com
Goda meze med veg alternativ i mängder finns på
www.beirutcafe.se
Vilken typ av mat vill ni ha?
Aha, låter ju lite logiskt kring "Den gamle och havet"...
Gillar absolut indiskt, men ser det lite mer "vardagsmat" i den bemärkelsen att det inte blir så "fint". Äter det absolut inte jätteofta och vet inte riktigt hur jag ska förklara känslan, för det är verkligen inte så att det behöver vara något flashigt ställe. Av dina bra kommentarer tidigare, så TROR jag dock att du förstår ungefär hur jag menar.

Det är dock fortfarande med och tävlar - absolut.
Inga mord från min sida i alla fall

men vegetarianerna äter inte fisk i det här fallet.
Libanesiskt är ju defintivt ett alternativ, där man kan ta vad man vill ha från de olika varianterna.
När det gäller vilken mat vi vill ha, så letar jag jättebrett, då dels jag har väldigt bred matsmak och jag dels inte har en aning vad vegetarianerna kan tänkas vilja ha, utan försöker hitta uppslag jag inte ens tänkt på.
Av det jag hört hittills, så ligger en bra italienare eller libanes i toppen, men jag är fortfarande öppen för förslag. Grymt bra förslag från din sida - uppskattas!