• Namnis

Hjälp! Populär barntandkräm på 90- talet

Som rubriken lyder.. Behöver ha tag på en tandkräm som fanns när jag växte upp på 90-talet. En turkos tandkräm med glitter i som smakade himelskt. Behöver verkligen er hjälp för att hitta denna - oerhört viktigt! Tack på förhand

• Svar på tråden Hjälp! Populär barntandkräm på 90- talet
  • Trisse78

Tror inte det.

Har en bild av den tandkräm hon menar. Den smakade fruktigt/godisaktigt var turkos och verkligen glittrig med små små små glitterkorn, nästan som metallic-lack på bilar.

• Namnis

Trodde - det är nig den du menar :) glittrig, otroligt god. Och blev som en stjärna på tandborsten ( altså inte glitterstjärnor i) utan självaste öppningen var en stjärna. Någon som vet märket, eller vad den hette?

• Minoo

Åh vad störande, jag minns ju oxå, men inte vad den hette

• lillkorpen

Den hade jag när jag var liten, hade ryggsäck och hela kittet. :P Tyvärr kommer jag inte ihåg vad den hette, min första tanke var "magic", men när jag googlar så kan jag inte hitta något. Däremot så hittade jag Colgate Junior, stjärnformad, turkos och glitter. Kan kanske ha varit den?

En ruggigt gammal reklam, som dock inte gick i Sverige: http://www.retrojunk.com/details_commercial/1421/  

• Namnis

reklamen påminner ju om den tandkräm som vi hade här, dock helt annan förpackning men så kan det ju vara. 
    Har slängt iväg ett mail till colgate och hoppas på att få ett snabbt svar. Meddelar när jag vet mer =)

under tiden får ni mer än gärna komma med förslag och ideer på vilken tandkräm det kan ha varit, eller ännu hellre veta och meddela mig =)

• Trisse78

Har också funderat på om det kan vara Colgate.
    Hittade inte heller något när jag googlade i går kväll.
    Väntar med spänning på svar TS.

• Namnis

Fick svar från colgate idag och hon visste tyvärr inte vad jag pratade om, fröken hos colgate tyckte att det hade varit enklare att hjälpa mig om jag visste vad tandkrämen hette :) Undrar vad hon trodde att jag menade när jag frågade om hon visste vad tandkrämen heter.. Så än så länge är problemet inte löst..

• lillkorpen
    Namnis skrev 2010-11-11 23:32:35 följande:
    Fick svar från colgate idag och hon visste tyvärr inte vad jag pratade om, fröken hos colgate tyckte att det hade varit enklare att hjälpa mig om jag visste vad tandkrämen hette :) Undrar vad hon trodde att jag menade när jag frågade om hon visste vad tandkrämen heter.. Så än så länge är problemet inte löst..
    Sånt där är så irriterande... Varför kan inte företag anställa läskunniga och i alla fall måttligt intelligenta personer? Självklart är det lättare om du besvarar din egen fråga. :-P

Aja, hoppas gåtan får sin lösning någon gång.  
  • IsDimma

Åh, jag älskade den tandkrämen när jag var liten. Men vad den heter minns jag inte

• Namnis

Det är verkligen lustigt =) 
    Vi är så många som kommer ihåg den underbara tandkrämen, men den finns ingenstans.. Inga bilder.. ingen som vet något om den..

Men vi är ju en del som minns den, så den måste ju ha funnits =)

Fortsätter letandet, som nu faktiskt blivit mer intressant och jag än mer nyfiken.

Alla tips är välkomna! Detta ska lösas. 

Svar på tråden Hjälp! Populär barntandkräm på 90- talet