• Anonym

tappar balansen...orolig!!!!

Jag har det sista börjat tappa balansen helt plötsligt.
    Inte så att jag ramlar , men tillräckligt för att jag ska ta ett steg snett åt sidan liksom innan jag kommer på rätt spår igen.
    detta känns jättekonstigt och jag har aldrig upplevt det innan.
    Har det senaste året haft div hälsoproblem: massa ledvärk i 1 års tid nu.  propp i ben ocg lunga och titthålsop i magen.

Vad är det som händer med mig?
    Nån mer som känner likadant eller nån som vet vad det kan bero på?

• Svar på tråden tappar balansen...orolig!!!!
  • Anonym

kristallsjukan eller infektion på balansnerven

• Anonym

tycker inte det stämmer in när jag läser om dessa saker.
    Jag är inte alls yr hela tiden och sängliggandes, utan det kommer bara plötsligt, nån gång eller ett par per dag.
    När jag står, och går är det värst. Inte så att jag bir yr när jag ställer mig upp, för det har jag haft i alla år och vet ju varför det händer, inget konstigt.....
    Men blir orolig av att jag helt plötsligt bara tar ett snett steg eller känner som jag ska ramla omkull...:(

• jenny74

Har du blivit testad för Borrelia?

Gå inte till sängs arg, stanna uppe och planera din hämnd!
  • Anonym
    jenny74 skrev 2010-11-05 10:28:01 följande:
    Har du blivit testad för Borrelia?
    Nej, jag har inte sökt för detta än....undviker så länge jag kan att gå till VC då jag har så många dåliga erfarenheter av vården tyvärr:(
    Hhmm, har aldrig tänkt på det, mina ledproblem är jag ju rädd att det beror på att jag har ärvt min släkts reumatism, men man kanske inte ska tänka inom ramarna alltid...kan ju vara nåt helt annat ju....

kan man bara be om att få testa sig för detta eller måste mna uppvisa symptom ?

jag har aldrig haft en fästing som jag sett, men det kan man kanske aldrig veta riktigt eller?
  • Anonym

jag hade virus på balansnerven förra vintern och det kom då och då. Mådde illa till och från. Man behöver inte alls ha yrsel hela tiden, det beror på hur "kraftig" infektionen är. Vissa kräks inte andra gör det. Testa stå på ett ben och se om det snurrar till lite.
    Kan ju vara annat med men det låter så som jag hade det. Tog ca 3 mån och bli helt bra

Svar på tråden tappar balansen...orolig!!!!