• Lilla My 81

Julmarknad Lubeck

Är det någon som varit i Lubeck på julmarknad? Jag ska dit på weekend och undrar om någon har lite tips?
    TACK

• Svar på tråden Julmarknad Lubeck
  • Sonora

Halloj!

Jag var där för 2 år sen på en weekend men blev grymt besviken.... Trodde vi hade gått fel eftersom man har ju hört att det skulle vara så stort och fint men efter 1 timme hade vi tröttnat. Tyvärr. Vädret vi hade var väl inte det bästa heller den dagen (ösregnade) så det sänkte väl också betyget över det hela.
    Vi spenderade 1 dagen i Hamburg och andra i Lübeck så det är ju ett tips om du också inte finner det så kul.... Annars är ju Lübeck en rätt trevlig stad faktiskt

• MINI25

Åh...nej....
    Lübeck är såå överskattat. Stanna i Hamburg istället- njut av alla fina affärer, gallerior och schyssta restauranger..
    Lübeck är en marknad med några stånd, mycket glühwein och ännu mer pensionärer..
    Ångest.

• Sonora

Mini25, vi trodde att vi hade gått till fel marknad eftersom det inte alls var som vi tänkt.... Undrar fortfarande om vi hamndade rätt ibland... Men nu vet jag att vi var på rätt ställe med 100%. Näe, Hamburg var trevligare faktiskt.

• MINI25

Hamburg är urtrevligt! Dessutom har de en minst lika fin marknad som Lübeck (i Hamburg slipper man dessutom pensionärer från Norrköping, Linköping, Uddevalla och Mora ) - skillnaden med Hamburg är att man inte är dömd till timmars rundvandring på den i Hamburg- det finns så mycket annat fint att se där- men ok, kyrkan i Lübeck är ju rätt fin.

• Sonora

Ja, sambon och jag hade tokroligt i Hamburg

• M plus H

De har iaf väldigt god marsipan där, finns en affär med bara så´nt i. Annars gillar jag mest Rostock och deras julmarknad.

Svar på tråden Julmarknad Lubeck