• Finmamma

illamåendet är borta...oroliga är i vecka 11

på måndag går jag in i v 12 och sedan en vecka tillbaka började illmåendet avta till att försvinna helt sedan igår, har mått illa mer el mindre varje dag sedan jag blev gravid..vissa dagar inte alls ...

är orolig över att ngt är fel

Är det vanligt att illamåendet kan försvinna innan v 12?
    kommer inte ihåg hur länge jag mådde illa med sonen...men tror inte de va så länge

• Svar på tråden illamåendet är borta...oroliga är i vecka 11
  • pussgurkan86

bara för att ett symptom försvinner så betyder det inte att man får missfall eller liknande. det är bara skönt om illamående slutar tidigt och inte kommer tillbaka mera.

du behöver inte vara orolig.

• Turez

Jag ställde ungefär samma fråga till min barnmorska.
    Att må illa är ju ett tecken på att allt är som det ska. Hormonerna är i rullning.
    En del mår inte illa alls men deras graviditeter går bra.
    Andra under hela graviditeten men vanligast är att det avtar.
    De tre första månaderna är vanligast att må illa.
    Det var vad min barnmorska sa. Jag har även hört mig för själv och fått samma svar.
    Du kan nog vara lugn.

• vivana

jag måde konstant illa från v 5 fram till v 11 då började de med varanan dag tills de hade ebbat ut helt. är nu i v 25

• Aljoro

Mitt illamående försvann i vecka 10 ungefär, blev också jätte orolig. Men jag är i vecka 16 nu och bäbisen i magen mår prima, så sa dom iaf i tisdags när jag fick göra en ultraljudsundersökning.

• Annix 1

mitt illamående har också avtagit. är i v.12

• Serla

Bara för att ditt illamående har försvunnit så behöver det definitivt inte vara något fel! Var glad för att du får må bra istället och försök att inte oroa dig! Jag är i v 19 och kräks fortfarande dygnet runt.

• anju79

Naturligt att det avtar runt v 12. Jag mådde illa från v 7- v 12.

• Lee78

I morrn går jag in i v 28 och jag hade fruktansvärt illamående mellan v 7 och 10 (3 veckor) sedan försvann det ganska snabbt. Och då hade jag ändå ett KOPIÖST dygnet runt illamående dessa 3 veckor....

Så det är helt normalt!!! ;)

Svar på tråden illamåendet är borta...oroliga är i vecka 11