• Anonym (Kaffedraken)

    Kö i Sverige

    Hej!

    Jag och min man är just nu igång med föräldrautbildningen.
    Vår utbildare säger att det endast går att stå i aktiv kö till ett specifikt land här i Sverige. Jag har för mig att detta inte stämmer, utan att man kan köa aktivt till flera länder här i Sverige samt i flera organisationer efter medgivande. Däremot så kan man endast ha sina papper i ett land. Efter samtal med henne blev jag dock osäker.

    Vad är det som gäller?

  • Svar på tråden Kö i Sverige
  • Anonym (Kaffedraken)

    Du har helt rätt! Så länge du köar i Sverige kan du köa i flera landsköer och i flera organisationer, vilket många gör. När det sedan är dags att göra i ordning handlingar till ett land tas du bort ifrån köerna.

    Konstigt att er utbildare inte har bättre koll än så...

     

  • Anonym (Kaffedraken)

    Du kan köa till flera länder samtidigt. När du har kommit fram i en kö och du skall skicka din ansökan till utlandet så får du bara skicka till ett land.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Åhhhh dessa outbildade utbildare! Jag blir galen! Skrikandes  Be henne läsa på lite...

    *minns med fasa vår utbildare som sa att man inte fick ha husdjur när man adopterade, för det ansågs smutsigt...*


    { Mamma till världens finaste dotter }
  • Anonym (Kaffedraken)
    Namaste72 skrev 2010-11-05 15:09:52 följande:
    Åhhhh dessa outbildade utbildare! Jag blir galen! Skrikandes  Be henne läsa på lite...

    *minns med fasa vår utbildare som sa att man inte fick ha husdjur när man adopterade, för det ansågs smutsigt...*
    Jag hoppas det inte är sant, vill inte göra mig av med mitt lill-bus till hund.
Svar på tråden Kö i Sverige