• Muneca

Eftermiddagströtthet/huvudvärk?

Hur övervinner ni eran eftermiddagströtthet samt huvudvärk?

Har migrän som oftast släpper på förmiddagen men återkommer på eftermiddagen och kan hålla i sig hela natten.
    Alvedon hjälper ibland mot huvudvärken men inte tröttheten..
    Kan inte direkt gå och lägga mig när jag har en pigg 1½ åring.
    Dricker inte kaffe... skeptisk mot koffeintabletter.

• Svar på tråden Eftermiddagströtthet/huvudvärk?
  • 7 små apor

Om alvedon hjälper är det väl knappast frågan om migrän? Har du fått diagnos?
    Tror mer på spänningshuvudvärk, det som hjälper då är att lära sig att stressa mindre tex.

Är tröttheten konstant? Kan handla om depression. Föreslår att du går till VC och kollar upp det.

• Muneca

Jo jag hade fruktansvärd huvudvärk så jag var hos läkaren som utförde en utredning. Jag fick gå både på skiktröntgen och besöka neurolog. Jag vet inte om jag "fick diagnosen" men läkarn sa att allt tydde på migrän, eftersom alvedon hjälper ibland.. men oftast inte.

Tröttheten kan vara ganska konstant.. jag har haft depressioner tidigare åt antidepressivt och ångestdämpande i en ca 5-6 år totalt, med ett avbrott däremellan.
    Men min livssituation såg helt annorlunda ut då. I dagens läge borde jag inte vara deprimerad.. jag känner mig inte så iaf, om jag jämför med då, min livssituation är förändrad till det bättre. Känner mig gladare, bara det att orken inte finns.

Svar på tråden Eftermiddagströtthet/huvudvärk?