Fick ditt barn ont i magen när ni började med välling?
Jag har hört att det är väldigt vanligt och att det beror på att det är gluten i välling. Min pojke har en känslig mage så är nyfiken hur det har gått för er andra!
Jag har hört att det är väldigt vanligt och att det beror på att det är gluten i välling. Min pojke har en känslig mage så är nyfiken hur det har gått för er andra!
För oss gick det jättebra att börja med välling. Använder oss av majsvälling och det har funkat jättebra. Började med små portioner och gav bröstmjölk i övrigt sen ökade vi gradvis.
Ja. Vi började med havrevälling och då fick han ont.. Vi bytte inte rakt av utan han fick hälften välling/hälften mjölersättning först. Det var när vi bytte över helt som han fick ont. Blev bättre när vi bytte till majsvälling istället.
Nej, inte ett dugg. Vi har precis börjat med havrevälling (istället för ersättning på kvällen). Han äter allt och har int ehaft några magproblem oh ätit gröt i 3 månader.
Nej, inte ett dugg. Vi har precis börjat med havrevälling (istället för ersättning på kvällen). Han äter allt och har int ehaft några magproblem oh ätit gröt i 3 månader.
Nej det har han aldrig fått av varken smakisar eller välling.
Fast han började med välling vid ett års ålder.
Japp, min dotter fick ont i magen av välling och det visade sig vara mjölken som hon inte tålde.
Ja! Blev sten hård i magen fast vi blandade 50/50 med ersättning. Det var vid 6 mån och Nestles välling.
Hade ganska lätt att blir förstoppad innan också av ex. banan, majskrokar men inte som med vällingen.
Gjorde ett uppehåll tills hon var 7 mån och provade då Sempers välling istället ( åt deras gröt ). Gick jättebra!