• s87a
    Äldre 5 Nov 13:42
    6269 visningar
    13 svar
    13
    6269

    Julklappstips

    Nu är det snart jul igen, 7 veckor kvar & jag vill ha tips & idéer om julklappar till både stora & små, man som kvinna.
    Vad ska ni ge bort i julklapp & till vem?

  • Svar på tråden Julklappstips
  • Äldre 5 Nov 14:38
    #1

    Sonen (5 år) kommer att få ett stort lego som huvudpresent. Dottern (8 år) får troligen ett dockskåp eller liknande. Till maken blir det en skäggtrimmer och troligtvis lite kläder och kanske en whiskey. 
    Till övriga (endast vuxna i släkten) blir det bara nåt smått som jag tycker passar.

  • Äldre 5 Nov 14:40
    #2

    Det enda jag vet än är att mina svärföräldrar ska få en julgranskula. Det har jag gjort till tradition. Varje år får de en ny julgranskula. Det har varit kul och uppskattat.

  • Äldre 5 Nov 14:41
    #3

    www.coolstuff.se/Herb-Savor-Ortforvaring.

    Till mamma, väldigt bra.
    Nu ska jag inte skicka efter den, har hittat i en butik också så då slipper man frakten.

  • s87a
    Äldre 5 Nov 14:46
    #4
    Mälaröbo skrev 2010-11-05 14:38:41 följande:
    Sonen (5 år) kommer att få ett stort lego som huvudpresent. Dottern (8 år) får troligen ett dockskåp eller liknande. Till maken blir det en skäggtrimmer och troligtvis lite kläder och kanske en whiskey. 
    Till övriga (endast vuxna i släkten) blir det bara nåt smått som jag tycker passar.
    Har du bestämt vad för 'smått' det blir får du gärna skriva det sen ;)
  • Zäta
    Äldre 5 Nov 14:48
    #5

    Jag har jättesvårt för julklappar. Kanske med kan få lite tips här?

    Min sambo är en riktigt teknikgeek. Han älskar coolstuff, mobiler, datortillbehör och liknande... Både jag och sambon jobbar i en butik som säljer hemelektronik så jag får inte köpa något för basic till honom. Coolstuff har en del tuffa grejer, precis som thinkgeek. com .... men tycker att de är lite dyra för grejerna... tänkte köpa något för ca 500 kr... någon idé!?

    Till mamma hittade jag ett "träd" på Rusta som lyser i lila... inget julträd. Det var precis på annons och kostade bara 199 kr. Nu kan jag alltså köpa något mer till henne :)

    Pappa samlar på Whiskey, men det är tokdyrt att köpa de han vill ha.. och han har redan fått massa tillbehör till sin bar.  

  • Äldre 5 Nov 14:49
    #6
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m54349550.html här finns en tråd i ämnet där ni kan få mycket tips
    Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Äldre 5 Nov 14:54
    #7

    Jag har graverat en termos till min sambo..  Han är en lastbilsåkande fisketok, så termos kommer till pass både nu och då.. 
    Dessutom är han dyslektiker, men har uttryckt att han gärna vill testa om ljudböcker skulle vara något för honom.. Jag har inte vågat köpa vad som helst- för han skulle rata alla ljudböcker om den första inte passar honom. Tror jag har hittat rätt nu iaf.. 
    "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" 

  • Titran­ia
    Äldre 5 Nov 15:01
    #8

    www.amuletten.net/ tycker jag har en del riktigt fina grejer, även om man inte "tror" på det övernaturliga.


  • Äldre 6 Nov 10:08
    #9

    Min 20- åriga syster ska få ett spel (idiotkunskap eller något liknande). Vi spelar rätt mkt frågesport så de passar nog alla på julafton ;D

    Min snart 4-åriga dotter ska få ett pussel där bilden är på oss två, kläder och ett nytt täcke och en film.
    Min 1-åriga som ska få kläder, en film och ett nytt täcke. Antagligen kommer jag köpa till något litet till.

    Min 11- åriga syster ska få örhängen och en ring.
    Min andra 11-åriga syster ska få en börs med presentkort (här går vi ihop flera st)

    Far och styvmor ska få en kalender med alla barnbarn (specifik önskan från honom)

    Mor och styvfar ska också få en kalender men vi vill köpa något mer då de har ställt upp så mkt för oss det senaste året. Men det är ju så svårt. De har allt redan!

  • Zäta
    Äldre 6 Nov 11:22
    #10
    lillamaa skrev 2010-11-06 10:08:31 följande:

    Min 20- åriga syster ska få ett spel (idiotkunskap eller något liknande). Vi spelar rätt mkt frågesport så de passar nog alla på julafton ;D

    Min snart 4-åriga dotter ska få ett pussel där bilden är på oss två, kläder och ett nytt täcke och en film.
    Min 1-åriga som ska få kläder, en film och ett nytt täcke. Antagligen kommer jag köpa till något litet till.

    Min 11- åriga syster ska få örhängen och en ring.
    Min andra 11-åriga syster ska få en börs med presentkort (här går vi ihop flera st)

    Far och styvmor ska få en kalender med alla barnbarn (specifik önskan från honom)

    Mor och styvfar ska också få en kalender men vi vill köpa något mer då de har ställt upp så mkt för oss det senaste året. Men det är ju så svårt. De har allt redan!


    Låter som bra presenter :) Sällskapsspel eller å är ju verkligen toppen!
  • EvaH
    Äldre 6 Nov 19:58
    #11

    Hej! Hittade www.shoppajulklappar.se Nya julklappstips från sveriges ehandlare varje dag, indelat i kategorier beroende på vem man vill handla till Skrattande

    /Eva

  • seohan­s
    Äldre 15 Dec 12:15
    #12
    För 195 kr istället för 700 kr får du en kastkurs i flugfiske.
    Passa på att köpa årets julklapp till dina nära och kära som kanske sagt att det ser så fantastiskt ut, men att säkert är jättesvårt.
    http://www.letsdeal.se/deal/1943631/
  • LILLAT­JEJENT­VÅ
    Äldre 9 Dec 13:26
    #13

    Titta hos www.petitecharlie.se
    Där finns personliga posters & tavlor till alla i familjen. Jag har handlar flera presenter där, har sedan ramat in dem i enkla ramar från Åhléns eller Ikea. Blir så snyggt och så har man gett en genomtänkt, personlig gåva som kommer få sitta på väggen år efter år. Du hittar garanterat flera motiv du tycker om där!

Svar på tråden Julklappstips