eec82 skrev 2010-11-05 15:09:42 följande:
Lite anser jag själv då jag har barn här å de tar sönder något, så får jag slylla mig själv att jag inte hade koll el tog bort det innan. Nu ahr de inte kostat så mycket men iaf. Hade ett barn som pilla in en rabattkuping i vårt wii kostade 200:- att få ut. Men inte kräver jag nån på den summan.
Men hade mitt barn tagit sönder något, så hade jag iaf erbjudit mig betala. El betalat för att få de ur värden. Men svårt då man inte vet hur de gått sönder, inte varit med osv. Men ett visst ansvar tar jag givetvis. Men kräver aldrig minna vänner el deras barn på pengar.
Jag resonerar ungefär likadant som dig. Själv har jag tre barn och de har aldrig vad jag vet gjort sönder något hos andra så vi har hamnat i den situationen.
Jag hade dock ett dagbarn som slog hål i en dörr åt oss och visst var det förargligt men jag såg det som att det var på mitt ansvar att se till honom. Dörren står kvar med hål i trots att det nog var 15 år sen det hände.
Jag har börjat kasta blickar på dörren nu när yngste sonen börjar bli större, så det kan eventuellt bli tal om att skaffa en ny.

När man har småbarn hemma så blir det helt enkelt en hel del slitage på hemmet.
Det kommer en dag då de blir större och man kan fixa lite finare hemma om det är vad man vill.