"Fladder" i vecka 12???
En väninna till mig hävdar att hon kände sparkar i vecka 12 med andra barnet...är detta möjligt? Hon menar att hon kände svagt fladder liksom... Hur tidigt kan man egentligen känna sparkar?
En väninna till mig hävdar att hon kände sparkar i vecka 12 med andra barnet...är detta möjligt? Hon menar att hon kände svagt fladder liksom... Hur tidigt kan man egentligen känna sparkar?
Denna graviditeten kände jag bebisen första gången i v.11 så det är fullt möjligt :) Med andra barnet vet man hur det ska kännas å då kkänner man det ofta tidigare. Dottern kände jag först i v.16
Jag känner fladder hela dagarna nu..så självklart är det möjligt...Ännu mer känner du om du är omföderska..Detta är min 5 grav, såå kände tidigare för varje grav! Är i v 10 nu,o kände första ggn nåt enstaka fladder i v9..men nu känner jag det varje dag. Dom tydliga sparkarna kommer lite senare,men fladder självklart! Såå mysigt..
håller med hottitotta: Man kan känslan utantill,o är inget man misstar direkt..
Tycker själv det är jättesvårt att bedömma om det är magfladder eller bebisfladder så tidigt. Tarmarnas "rörelse" kan nämligen kännas likadant.
Visst är det möjligt! Med första barnet kände jag väl runt v 17-18 därnånstans. 2:a vid v15. 3:e i v 11 och 4:e likaså. Denna gången har jag haft moderkakan i framvägg så därför dröjde det. Kände lite fladder vid v 12 men sen sen dröjde det fram till v 18-20 när de riktiga sparkarna började. Så det kan variera, men absolut att det är möjligt!
Jag kände i v 11 med min lilla tväa
När jag väntade mitt första barn kännde jag "fladder" vecka 14. Är du i vecka 11 och tycker jag har kännt av svaga "fladder" i två dagar. Så det kan säkert stämma.
Jag kan känna " fladder" helst om jag sitter lite framåtlutad. MYSIGT!!! Detta är tvåan så jag känner igen det.....: )))
v.12-snart 13...
Då var man i v14 då...Går in i v15 imorgon :)......
Ska till barnmorskan på tis för inskrivning...ÄNTLIGEN!!!
Som jag lääängtat!
Hur mår ni alla?
Jag är gravid med mitt första och jag kände hur det fladdrade i v. 13. Det var en vecka sen och sen har jag inte känt nåt mer. Vill ha mera fradder!
Jag kände fladder i v 14 och tydliga rörelser med en och annan spark i v 17 (16+). Första barnet. Idag är jag i v.19 (18+0) och såg det utanpå magen i morse. Underbart!!
Tack gode gud då är jag inte inbillnings sjuk :P Igår när jag låg och tittade på tv så kände jag fladder är i v 14 idag, tänkte nu har jag blivit knäpp. Kände även flera gånger idag, speciellt nu på kvällen och när jag druckigt isvatten. Med min son kände jag inget förens v 19
Hej. Helt klart möjligt. Med mitt andra minns jag att jag i v 13 satt framför datorn vid köksbordet, och kände riktigt fladder i livmodern. Jag kände genast igen det från första graviditeten. Dagen efter satt jag i soffan och kände det som en fisk som tok sprattla. Då var jag helt säker på att det var bebisen. Denna gången kände man sparkarna utanpå redan i v18 med första kände jag inne i magen så sent som v23.