• MrsMuffin

"Fladder" i vecka 12???

En väninna till mig hävdar att hon kände sparkar i vecka 12 med andra barnet...är detta möjligt? Hon menar att hon kände svagt fladder liksom... Hur tidigt kan man egentligen känna sparkar?

• Svar på tråden "Fladder" i vecka 12???
  • hottitotta

Denna graviditeten kände jag bebisen första gången i v.11 så det är fullt möjligt :) Med andra barnet vet man hur det ska kännas å då kkänner man det ofta tidigare. Dottern kände jag först i v.16

• stormamman

Jag känner fladder hela dagarna nu..så självklart är det möjligt...Ännu mer känner du om du är omföderska..Detta är min 5 grav, såå kände tidigare för varje grav! Är i v 10 nu,o kände första ggn nåt enstaka fladder i v9..men nu känner jag det varje dag.Flört Dom tydliga sparkarna kommer lite senare,men fladder självklart!  Såå mysigt..Drömmer
    håller med hottitotta: Man kan känslan utantill,o är inget man misstar direktFlört..

{#emotions_dlg.flower}

• vi och pyret

Tycker själv det är jättesvårt att bedömma om det är magfladder eller bebisfladder så tidigt. Tarmarnas "rörelse" kan nämligen kännas likadant.

• Bumblebina

Visst är det möjligt! Med första barnet kände jag väl runt v 17-18 därnånstans. 2:a vid v15. 3:e i v 11 och 4:e likaså. Denna gången har jag haft moderkakan i framvägg så därför dröjde det. Kände lite fladder vid v 12 men sen sen dröjde det fram till v 18-20 när de riktiga sparkarna började. Så det kan variera, men absolut att det är möjligt!

• lillapel

När jag väntade mitt första barn kännde jag "fladder" vecka 14. Är du i vecka 11 och tycker jag har kännt av svaga "fladder" i två dagar. Så det kan säkert stämma. 

• Tina09

Jag kan känna " fladder" helst om jag sitter lite framåtlutad. MYSIGT!!! Detta är tvåan så jag känner igen det.....: )))
    v.12-snart 13...

• stormamman

Då var man i v14 då...Går in i v15 imorgon :)......
    Ska till barnmorskan på tis för inskrivning...ÄNTLIGEN!!!
    Som jag lääängtat!
    Hur mår ni alla?

Skål

• lindarutan

Jag är gravid med mitt första och jag kände hur det fladdrade i v. 13. Det var en vecka sen och sen har jag inte känt nåt mer. Vill ha mera fradder!

• trolletimagen

Jag kände fladder  i v 14 och tydliga rörelser med en och annan spark i v 17 (16+). Första barnet. Idag är jag i v.19 (18+0) och såg det utanpå magen i morse. Underbart!! Skrattande

• Niikki90

Tack gode gud då är jag inte inbillnings sjuk :P Igår när jag låg och tittade på tv så kände jag fladder är i v 14 idag, tänkte nu har jag blivit knäpp. Kände även flera gånger idag, speciellt nu på kvällen och när jag druckigt isvatten. Med min son kände jag inget förens v 19

• Lilla jag2

Hej. Helt klart möjligt. Med mitt andra minns jag att jag i v 13 satt framför datorn vid köksbordet, och kände riktigt fladder i livmodern. Jag kände genast igen det från första graviditeten. Dagen efter satt jag i soffan och kände det som en fisk som tok sprattla. Då var jag helt säker på att det var bebisen. Denna gången kände man sparkarna utanpå redan i v18 med första kände jag inne i magen så sent som v23.

• Flisan79
    hottitotta skrev 2010-11-05 18:16:46 följande:
    Denna graviditeten kände jag bebisen första gången i v.11 så det är fullt möjligt :) Med andra barnet vet man hur det ska kännas å då kkänner man det ofta tidigare. Dottern kände jag först i v.16
    Samma här detta trots moderkakan fram båda gångerna.
Svar på tråden "Fladder" i vecka 12???