• Anonym

Hur ofta myser du och din partner?

Hur ofta myser du och din partner?

Min partner vill aldrig mysa med mig.. Jag brukar få ligga på hans arm i sängen, men han håller aldrig om mig.. det är väl det närmaste mys vi har.

Vad gör man när ens partner knappt vill ta i en?.. Jag kan få en puss och kram sådär men aldrig nåt mer kärleksfullt mys, liksom ligga och hålla om varandra eller sitta tillsammans i soffan och se en film eller nåt (han vill ha sin soffa för sig själv).. Känner mig så utanför :(

• Svar på tråden Hur ofta myser du och din partner?
  • yessan

Låter tråkigt..
    Min man är raka motsatsen,får knappt vara i fred.. Har klagat på det oxå många ggr,men har verkligen lärt mej å uppskatta det nu,finns ju inget bättre än å bara vara nära,ligga å kramas å bara njuta å känna kärlek!! I vårat förhållande har det enbart handlat om att prata me varann,det löser många problem!!
    Annars vet ja inte..
    Lycka till iaf å hoppas på att det snart blir bättre

• Anonym (vet ej)

om man har råkat ut nåt som liten övergrepp etc kan man reagera så eller om du sagt nåt olämpligt? kär i nån annan? asperger?

• SvartLotus

Det behöver inte vara personligt riktat mot dig. Han kanske är ovan vid kroppskontakt och känner därför inget behov av det (och förstår inte andras behov av det heller). Jag har ju ingen aning men jag vet människor som har den bakgrunden och som därför reagerar på det sättet du beskriver.

Har du förklarat vad du känner för din pojkvän? Förstår han vad det betyder för dig? Vet du varför det inte betyder något för honom? Har han några saker han längtar efter? Kan ni jämföra era känslor?

Jag är själv en kontaktsökande människa och vill ha mycket mys så jag förstår din frustration. I mitt senaste förhållande var jag mer mys-människa än min sambo. Som med allt annat kan kommunikation om var och ens behov och hur det känns för respektive part vara lösningen. Att båda är lyhörda för den andre och förstår vad olika behov betyder för var och en.

Mitt tips är att prata med din partner och var noga med att kommunikationen går fram.
    Lycka till!

• SunnyBunny

Jag är likadan. Jag har svårt för närhet. När vi har sex går det bra, men sen vill jag ha i min egna space. Vill inte hålla hand. Pussas. Kyssas. Kramas. Ibland vid enstaka tilfällen släpper min spärr och då får man passa på;)

Har han alltid varit sån här? Eller nåt som kommit med tiden?

Jag har ju varit sån här hela mitt vuxna liv, min sambo visste precis vad han gick med på när han blev tillsammans med mig. Så här har vi inga problem med det.

• Anonym

Pratat med honom många ggr.. och det är väl bara sån han är, jag försöker släppa spärrar hos mig för att kunna tillfredställa honom, men han har svårt att göra det tillbaka.. han skyller ofta på trötthet, och självklart kan man vara trött.. men är det ansträngande att kramas i soffan?..

Är så avundsjuk på er som har killar som verkligen vill visa sin kärlek.. det kommer nog aldrig hända mig med honom, han har sina stunder nån gång ibland och då är jag på rosa moln, sex har vi max 2 ggr i månaden..

• yessan

En nyfiken fråga? Hur länge har ni varit ihop? Å som nån annan fråga.. Har han alltid vart sån?
    Ni borde ju logiskt sett myst mer i början gissar ja på?

• Anonym

Vi har varit ihop i 2½ år.. och så har vi en son tillsammans. Nja jag vet inte riktigt, det har väl gått lite i omgångar.. Han kan vända sin personlighet väldigt snabbt, liksom en handvändning.. från mysig till as grinig..

• enlitenbitkaka

Vi myser inte så värst. Eller ja, jag myser Min sambo är inte så fysisk av sig som jag är. Men visst pillar han mig i håret, smeker mig på armen osv om jag lägger mig bredvid honom. Men han tar inte intiativet till själva närheten själv.

• grind

Flera gånger varje dag. I princip alltid efter middagen. I princip alltid när vi går och lägger oss.

Tycker det är otroligt viktigt för att behålla intimiteten. 

Förstår att du saknar det. 

Svar på tråden Hur ofta myser du och din partner?