• vita stenen

Barda - för vilken ålder?

Dottern (7år) säger att "alla" i hennes klass kollar på Barda och att hon oxå vill kolla på det. Så i dag satta vi oss tillsamman för att kolla på det. Dottern som är 5år var oxå med. Jag stängde av efter halva programet och äldsta dottern blev såklart sur över att hon inte får titta på sånt som andra för se.

Men jag tyckte verkligen inte att det passade för dem att titta på. Yngsta satt och höll mig i handen hela tiden och drog ganska ofta upp filten för ansiktet.

Tittar era barn i den ålder på detta program? Sitter ni med då? Funderar på om jag är överkänslig? Borde jag kanske låta barnen se Barda?

• Svar på tråden Barda - för vilken ålder?
  • Mrs Statham

Nu har jag ingen aning om vad barda är för något. Jag trodde att du menade jean pierre barda först...
    Men om de tycker att det är läskigt så ska de ju självklart inte titta på det.
    Är lillasyster vaken tycker jag att det inte ska visas på tv.
    Tycker inte att du är speciellt överkänslig.
    Jag fick tex inte se ica i rutan när jag var liten. Och hur läskigt är det på en skala egentligen??
    Har inte tagit någon skada av det..

• tizzel

våran 7 åring har sett barda från start 2007 och har tyckt att det har varit spännande men vi har inte upplevt något negativt. Så länge din 5 åring tycker att det är spännande och inte läskigt skulle jag låta henne titta. Att gömma sig bakom en filt behöver ju inte betyda att det är FÖR läskigt. Det kan bara ni bedömma Solig Jag förstår att din 7 åring blir sur, klart hon ska få titta.

• lillronya

Vår tioåring har tittat på barda länge.
    Femåringen gillar det också men med lite skräckblandad förtjusning.

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Mälaröbo

Båda mina barn tittar med stoooor förtjusning på Barda sen ett par år tillbaka. Även på datorn går gamla avsnitt om och om igen. De är 5 och 8 idag.
    Ingen av dem är lättskrämda eller tror att det är på riktigt då de även sett avsnitten där de visar hur det filmas.

• kmh

Min stora tjej gillar Barda nu, men för ca ett halvår sedan tyckte hon det var läskigt. Hon fyller 7 i mars. Det verkar vara ganska stor variation på programmen också.

• Halkatla

Mina barn (7&9) älskar Barda, och det är ett av de få barnprogram som jag aktivt uppmuntrar dem att se.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • blablabladbfgsbdfdfbfbd

Alltså helt ärligt överbeskyddande föräldrer, jag kan förstå 5 år lite för lite men 7 skojaru såklart hon kan titta på det jag tittade på barda när ja var typ 4-5 haha o ja påverkades inte att jag skulle gå runt och döda folk eller något hahahahahahaha

Svar på tråden Barda - för vilken ålder?