Windsor skrev 2011-03-16 16:31:18 följande:
Vad spännande det låter, hur gick det med vigseln till slut?
De var verkligen speciellt & vilken vacker stad
Själv har jag inte haft någon längtan till Paris men jag ska absolut tillbaka.
Det var bokat på abamssaden & jag var lite "stirrig" innan resan med allt som hade med hår, kläder, skor, smink el vad som - men när dagen kom så fixade jag till mig i lugn & ro, maken gick ut en promenad & njöt av staden. Vigseln var strax efter halv 1. Blommor hittad jag inga, inte ett blomsterstånd någonstans, men jag blev inte alls stressad av de (allt skulle ju vara så perfekt..)
När vi väl kom till ambassaden & jag uppfixad till tänderna så mötte vi andra par som hade både jeans & stickad kofta... så med andra ord hade de kanske inte varit så viktigt & jag kände att jag hade nog oxå kunnat tagit på mig lite ledigare kläder & varit lika lycklig ändå & upprymd av hela alltet. Till saken hör att klänningen var så lång & skorna inte allt för bekväma & då hade vi inte behövt åka tillbaka till hotellt så snabbt utan kunnat utgå där vi var & se mer av Paris, men vi valde hotellet & myste där en stund
Vigseln tog ca 3 min & jag bad dem spela in på vår kamera så det är lite roligt att ha kvar.
Resterand utav dagen gick vi runt & strosade, fikade, köpte praliner, stannde & tog ett glas vin lite här & där, åt middag på ett finare ställe (men tyvärr ingen god mat) handlade lite kläder, jaa vi hade en fantastisk dag, solen sken & vi hade tur med vädret tills vi skulle hem på kvällen & då fick jag som bruden borde få va för ett lyckligt äktenskap, regn i håret...
Vill man ha det enkelt så varför inte göra som vi, fantastiska dagar. Ringen kunde jag inte titta mig mätt på.
Maken fick ju oxå ring utav mig som morgongåva (vitguld som min vigsel fast utan stenar), han blev jätte glad, ångrade mig lite att jag inte tog fram den vid vigseln i stället & överraskat honom där.