• candi

Hjälp mig! Vigsel i Paris

Min sambo har friat & bokat tid för vigsel på Sv Ambassaden i januari - fantstiskt romantiskt, spännande men samtidigt - HJÄLP!!!

Vi skall göra det i hemlighet & det betyder att jag inte kan rådfråga vänner eller familj om vad jag skall ha på mig, håret, blommor - något jag skall tänka på...  

Jag är ca i stl 44/46 jämt fördelat.. 171 cm , jag blir 40 nästa år men ser & är som 30 sägs det, har långt ganska tjockt hår (etapp klippt utan lugg, massor med ljusa slingor). Lite om mig.

Jag är ganska kass på egna håruppsättningar, vill inte ha någon bröllopsklänning.

Kom med tips, ALLT ÄR VÄLKOMMET.

• Svar på tråden Hjälp mig! Vigsel i Paris
  • Lena

En blomsterkrans kanske?

En klänning som skär av under bysten litegrann kanske?

• Norrskog

Oh, vad härligt med vigsel i Paris! 

När det gäller frisyr: Har du möjlighet att gå till en frisör här hemma och få lite tips? Då kan du kanske fota med mobilen och ta med fotona till en frisör i Paris.
    Fast ditt hår låter å andra sidan som en dröm för uppsättningar/fina frisyrer, så om du vågar kan du ju "bara" stövla in på en salong som ser trevlig ut och be om en snygg frisyr för vigsel. 

Klädsel: Vad ska brudgummen ha? Det finns så mycket som är snyggt för en ambassad-vigsel, allt från kjol och top/kavaj till lång klänning. Huvudsaken är ju att ni passar ihop och trivs i era kläder! 

Med tanke på att det är "mitt i vintern" skulle i alla fall jag se till att jag har en riktigt snygg jacka/kappa som passar till den klänningen jag kommer att ha. (Det är en sån sak som jag alltid glömmer - att ha något snyggt på mig till/från festen! En grön vinterjacka förtar liksom lite av intrycket av festklädseln *Hihi*)  

Har ni tid innan vigseln i Paris eller måste du ha allt färdigt innan resan? Om du hinner så är ju Paris en stor shoppingstad...
    Ska du shoppa hemma så kan du ju alltid säga att du letar festkläder till nyår om du träffar på någon bekant!

Lycka till! 

• candi

Tack Norrskog, mycke bra tips {#emotions_dlg.flower}.

Blivande maken skall ha kostym & jag vill ha en finare klänning & skall nog anamma Lenas förslag om klänning som lät bra, måste bara finna den oxå, färg vet jag inte riktigt, men inte vitt i alla fall.

Först tänkte jag en Bolero i vitt (den är nog heller inte varm när man ska ta sig till & därifrån), men så såg jag denna jacka, kan det vara ett förslag? något man kan ha sen

http://www.ellos.se/misc/ProductZoom.aspx?ImageSource=ells_1239089_M.jpg

Vi kommer till Paris på torsdagskväll & skall vigas vid 12 dagen efter så det blir nog tajt att hitta både kläder & en frisör när man som jag aldrig varit i Paris, de får nog bli att försöka träna sig på något hemma.

Tack för era svar.

• Pysseltomten

Jag skulle leta efter inspiration från andra bröllop.. Då menar jag inte specifikt bruden utan tärnorna, vad de har på sig och håruppsättning m.m. Det kanske hamnar mer i vad du är ute efter som inte vill vara den typiska vita bruden..
    Även på tex youtube så finns det småguider om olika sminkningar och håruppsättningar om du ska öva hemma.. 
    Här är tips på några sidor för inspiration...

junebugweddings.com/real-weddings/default.aspx
    greenweddingshoes.com/category/real-weddings/
    www.projectwedding.com/real_wedding/home
    www.stylemepretty.com/real-weddings/
    www.rocknrollbride.com/

Lycka till med allt!

• candi
    Cannelle skrev 2010-12-08 18:44:02 följande:
    Jag har själv gift mig i Paris, världens romantiska stad, ville tipsa om en svensk bröllopskoordinator som arrangerar bröllop i Paris: 
    www.parisbrollop.com/
    Tack tack. Har skrivit till dem. Nu har vi redan bokat hotell & resa, men andra detaljer som man inte riktigt vet har jag frågat.

Jag har hittat min klänning, blev dyrt & det blev kräm vitt (inte tanken alls) men hur kunde jag motstå denna vackra klänning som satt som en smäck på min kropp. Jacka till den har jag oxå, nu är det bara skor som skall hittas. Diamantringen är på tillverkning, men vill inte se den färdig.
  • candi
    Cannelle skrev 2010-12-09 18:54:36 följande:
    I vilket kvarter ska ni bo? 
    Hotellet heter Lautrec Opera, vad området heter vet jag inte. Boulevard des Italiens ligger som tvärgata om man kollar kartan.

Fick svar ifrån paris bröllop. Anlitade du dem? Dem verkar ha hela konceptet. Ska bara se vad jag ska välja ut. Fotograf är något jag vill ha tag på. Finns säkert någon blomsteraffär att hoppa in i & fixa en bukett.
  • Cannelle

Ja, vi köpte hela paketet, ville inte springa runt på själva bröllopsdagen och leta blommor. (det brukar alltid vara så också att när man på måfå ska försöka hitta en blomaffär eller bankomat eller dyl. så hittar man det aldrig!!) 

Vi fick blommorna levererade till hotellet, det var väldigt skönt och ett stressmoment mindre att oroa sig för. Vår vigsel var redan kl 11.30 så vi hade aldrig hunnit med att springa ut och jaga blomsteraffärer. Frisören kom också till hotellet. 

Jag var verkligen jättenöjd med ParisBröllo, rekommenderar dem verkligen! 

Lycka till och grattis till bröllop förresten! 

• candi
    Cannelle skrev 2010-12-10 11:23:21 följande:
    Ja, vi köpte hela paketet, ville inte springa runt på själva bröllopsdagen och leta blommor. (det brukar alltid vara så också att när man på måfå ska försöka hitta en blomaffär eller bankomat eller dyl. så hittar man det aldrig!!) 

Vi fick blommorna levererade till hotellet, det var väldigt skönt och ett stressmoment mindre att oroa sig för. Vår vigsel var redan kl 11.30 så vi hade aldrig hunnit med att springa ut och jaga blomsteraffärer. Frisören kom också till hotellet. 

Jag var verkligen jättenöjd med ParisBröllo, rekommenderar dem verkligen! 

Lycka till och grattis till bröllop förresten! 
    Kan förstå att det var jätte behändigt
    Har fått till mig lite priser idag, vet att det kostar, men att det springer iväg allt för mycket, dem pengarna har vi inte eftersom det egentligen skulle bli en födelsedags resa till mig ifrån början. Så jag får tyvärr tacka nej.
    Vi är uppe i bara 12.000:- för fotograf, hår, blommor & kordinator. Sen middag & resterande dagar med shopping & sevärdheter.

Men tusen tack för ett kalastips. Hade jag lätt använt om vi hade haft lite framförhållning.
  • Cannelle

Ja, jag kan förstå att det blir lite dyrt om ni inte har räknat med denna utgift från början. Det blir säkert en kanondag ändå! Lycka till!

• Windsor

Vad spännande det låter, hur gick det med vigseln till slut? 

• candi
    Windsor skrev 2011-03-16 16:31:18 följande:
    Vad spännande det låter, hur gick det med vigseln till slut? 
    De var verkligen speciellt & vilken vacker stad Hjärta 
    Själv har jag inte haft någon längtan till Paris men jag ska absolut tillbaka.

Det var bokat på abamssaden & jag var lite "stirrig" innan resan med allt som hade med hår, kläder, skor, smink el vad som - men när dagen kom så fixade jag till mig i lugn & ro, maken gick ut en promenad & njöt av staden. Vigseln var strax efter halv 1. Blommor hittad jag inga, inte ett blomsterstånd någonstans, men jag blev inte alls stressad av de (allt skulle ju vara så perfekt..)

När vi väl kom till ambassaden & jag uppfixad till tänderna så mötte vi andra par som hade både jeans & stickad kofta... så med andra ord hade de kanske inte varit så viktigt & jag kände att jag hade nog oxå kunnat tagit på mig lite ledigare kläder & varit lika lycklig ändå & upprymd av hela alltet. Till saken hör att klänningen var så lång & skorna inte allt för bekväma & då hade vi inte behövt åka tillbaka till hotellt så snabbt utan kunnat utgå där vi var & se mer av Paris, men vi valde hotellet & myste där en stund Tungan ute 

Vigseln tog ca 3 min & jag bad dem spela in på vår kamera så det är lite roligt att ha kvar.

Resterand utav dagen gick vi runt & strosade, fikade, köpte praliner, stannde & tog ett glas vin lite här & där, åt middag på ett finare ställe (men tyvärr ingen god mat) handlade lite kläder, jaa vi hade en fantastisk dag, solen sken & vi hade tur med vädret tills vi skulle hem på kvällen & då fick jag som bruden borde få va för ett lyckligt äktenskap, regn i håret...

Vill man ha det enkelt så varför inte göra som vi, fantastiska dagar. Ringen kunde jag inte titta mig mätt på.

Maken fick ju oxå ring utav mig som morgongåva (vitguld som min vigsel fast utan stenar), han blev jätte glad, ångrade mig lite att jag inte tog fram den vid vigseln i stället & överraskat honom där.
Svar på tråden Hjälp mig! Vigsel i Paris