Hjälp mig med mitt hår :(
Har alltid i hela mitt liv varit blondin, men på sistone har det kännts lite för ljust (typ vit/blått...) tänkte försöka fixa det själv med en lite lite lite mörkare ton på färgen. Tyvärr fäste det inte så bra och det var lika som förut i princip.
Bestämde då att jag skulle gå till frisören och hon rekommenderade att vi skulle färga det sandfärgat, dvs håret skulle fortfarande vara blont, men lite mer dämpat.
När jag gick därifrån var jag MÖRKBRUN med liiiite guldiga reflexer. Jag vantrivs såååå himla mycket :( detta är inte jag. Jag går inte tillbaka till den frisören, utan vill gärna fixa detta själv. (Har gått så bra i alla år och när jag går till frisören så blir det bara skit )
Är så ledsen och saknar mitt blondahår. Mitt hår är ganska slitet bitvis och jag vet ju att blondering sliter. Men det är väl det jag måste göra antar jag?
Har hårt om blonderingstvätt när man blandar schampo och blekmedel, men det fungerar väl bara för att ljusa upp det lite?? Det jobbiga är också att jag kommer ju bli riktigt illblond om jag bleker bort färgen och då är jag ju tillbaka där jag började...
Hur ska jag bli blond igen???