• Zora

Hjälp mig med mitt hår :(

Har alltid i hela mitt liv varit blondin, men på sistone har det kännts lite för ljust (typ vit/blått...) tänkte försöka fixa det själv med en lite lite lite mörkare ton på färgen. Tyvärr fäste det inte så bra och det var lika som förut i princip.

Bestämde då att jag skulle gå till frisören och hon rekommenderade att vi skulle färga det sandfärgat, dvs håret skulle fortfarande vara blont, men lite mer dämpat.

När jag gick därifrån var jag MÖRKBRUN med liiiite guldiga reflexer. Jag vantrivs såååå himla mycket :( detta är inte jag. Jag går inte tillbaka till den frisören, utan vill gärna fixa detta själv. (Har gått så bra i alla år och när jag går till frisören så blir det bara skit Gråter )

Är så ledsen och saknar mitt blondahår. Mitt hår är ganska slitet bitvis och jag vet ju att blondering sliter. Men det är väl det jag måste göra antar jag?

Har hårt om blonderingstvätt när man blandar schampo och blekmedel, men det fungerar väl bara för att ljusa upp det lite?? Det jobbiga är också att jag kommer ju bli riktigt illblond om jag bleker bort färgen och då är jag ju tillbaka där jag började...

Hur ska jag bli blond igen???

• Svar på tråden Hjälp mig med mitt hår :(
  • Myshörnan

Det är säkert inte så mörkt som du tror. Har du varit nästintill vit så känns blond som svart nästan..
    Pröva den ljusaste blond som finns i butiken utan att det är någon ultra färg.
    Guld är också fint men den kan också kännas "för mörk"

• Zora

Jo, det är verkligen mörkt.. I luggen (fast jag har lång lugg) är det riktigt mörkbrunt och resten är lite ljusare brunt med någon form av guldiga reflexer.. svårt att förklara...

Jag funderar på om det skulle gå att ljusa upp den här färgen några steg, utan att bli ljusblond igen. Skulle kunna tänka mig detta, men ljusare som sagt.. frågan är hur man ska gå tillväga då.

Men äh, det kommer bara sluta med att jag blonderar allt igen så det är väl lika bra att göra det direkt.

• lenas funderingar
    Zora skrev 2010-11-06 09:56:51 följande:
    Jo, det är verkligen mörkt.. I luggen (fast jag har lång lugg) är det riktigt mörkbrunt och resten är lite ljusare brunt med någon form av guldiga reflexer.. svårt att förklara...

Jag funderar på om det skulle gå att ljusa upp den här färgen några steg, utan att bli ljusblond igen. Skulle kunna tänka mig detta, men ljusare som sagt.. frågan är hur man ska gå tillväga då.

Men äh, det kommer bara sluta med att jag blonderar allt igen så det är väl lika bra att göra det direkt.
    Jäkla frisörer alltså!!Jag ville bli ljus guldbrun men blev mörkbrun när jag gick till frissan :( va rätt ljus innan. Nu måste jag förmodligen bleka/avfärga hela el slingor o förstöra hårkvaliten som innan var bra..så tråkigt att man inte kan lita på vissa frisörer förstår hur du känner det
  • Joico

Är håret permanentfärgat eller tonat?
    Jag hade väntat några veckor med att göra nåt åt det. Tvätta håret, gör inpackningar osv. för att försöka dra ur färgen först

Svar på tråden Hjälp mig med mitt hår :(