• Mareldsbarn

Är bjuden på spelkväll, vad ska jag bjuda på?

VI blir fyra stycken ikväll. Jag och en vän skall över till ett par för middag och sedan spelkväll. jag vet inte vad vi bjuds på för middag -det är en överraskning men jag har fått i uppdrag att ta med mig smågott till spelkvällen vi sedan skall ha efter maten.

KÄnns trist med chips och bara godis. vi ska dricka gin o tonic och vin till spelet o middagen. vill inte heller ha med mig för mycket om man blir supermätt av maten.

har ni några tips?

• Svar på tråden Är bjuden på spelkväll, vad ska jag bjuda på?
  • LHUF

något som inte är för kladdigt eller fett är mitt tips så man måste torka händerna hela tiden.. men har inga direkta tips just nu.. 

Tilde 080319
  • aspenbäck

åh köp med lite roligt småplock istället  som ölkorvar, en massa goda exotiska frukter eller goda småostar. Små tandpetare med ngn god blandning på är alltid gott också.

• Myshörnan

Jag brukar bjuda på tunnbröds chips med en dippa som består av lika delar Philadelphia och crème fraich med persillade krydda i
    Eller
    Nachochips med riven ost in i ugnen och en dippa med först ett lager Philadelphia sedan ett lager salsadippa ananas över.
    Kanske lite kladdigt annars gott.

• Mareldsbarn

JÄttebra tips fast tanken är ju alltså att vi ska äta middag där. Paret bjuder oss på middag och efter maten skall vi spela lite spel och det är DÅ jag skall slänga upp något gotta på bordet. Nachoschips m ost i ugnen tror jag ingen är sugen på efter en ordentlig middag och jo det blir nog lite kladdigt eftersom det är just spel vi ska spela.

Tack ändå!

BLir kanske en liten skål med lösgodis, lite uppskivade färsk frukt,brieost och nått kex, nötter? ja nått sånt kanske.

• Maria40

Varför inte mjuka röror, keso-, gräddfil- eller creme cheese baserade med olika smak och sedan olika grönsaker i stavar som man får doppa i rörorna.

Svar på tråden Är bjuden på spelkväll, vad ska jag bjuda på?