• madicken78

Kan man förbereda Lasagne?

Ska bjuda på Lasagne imorgon på ett kalas. Kan man förbereda den så det bara är att grädda den imorgon eller blir den "slabbig" av att stå förberedd i kylen ändå tills imorgon eftermiddag?

• Svar på tråden Kan man förbereda Lasagne?
  • Jessa med 3

Den är ju godare dagen efter, så gör den klar, men låt den inte få så mycket färg - och så kör du den en stund just innan servering imorgon. Så gör vi nästan alltid med lasagne - smakar mycket bättre då den "gottat till sig"!

• Vickan I

Då skulle jag laga den klart idag och sedan bara ställa den i ugnen igen och värma imorgon. Kanske ha på ost el ngt imorgon innan den åker in. Finns inte mkt som är så tacksamt som lasange att laga dagen innan utan att det blir tort och tråkigt när man värmer.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • madicken78

Nu har jag gjort i ordning dem så de är helt färdiga för ugnen, men nu funderar jag på om det är bäst att grädda dem ikväll eller blir det ändå bra om jag väntar tills imorogn med det?

• Bibbidi
    madicken78 skrev 2010-11-06 20:35:07 följande:

Nu har jag gjort i ordning dem så de är helt färdiga för ugnen, men nu funderar jag på om det är bäst att grädda dem ikväll eller blir det ändå bra om jag väntar tills imorogn med det?

Gör som Jessa skrev Glad
Svar på tråden Kan man förbereda Lasagne?