• Anonym

Hur vet man att man kniper rätt?

Ja hur vet man det? Kan man känna efter? Hur lång tid tar det innan man känner skillnad vid sex? Har blivit ganska stor efter att mitt barn föddes och måste nu börja med knipövningar för att hon ska bli som innan. Tänkte köpa knipkulor också, gör dom jobbet åt en eller hur fungerar dom?

• Svar på tråden Hur vet man att man kniper rätt?
  • Anonym

Hur känns det då eller vart känns det? hehe knepig fråga kanske men när min BM kände efter på efterkontrollen så tryckte hon bak fingret på något vis? Hon kände i vilket fall inget och sa "ojoj här måstr tränas".

• Anonym

Menar nu alltså när man känner efter med ett finger..

• Tygtiiger

Prova att knipa av strålen när du kissar, alltså börja kissa och stoppa mitt i fast du är kissnödig. Det är rätt muskler.

Krupke, we've got problems of our own!
  • Anonym

Tack för tipset. Det ska jag testa nästa gång jag kissar.

• lillkorpen

Jag går på gravid-vattengympa som leds av en barnmorska och en sjukgymnast, de kör bland annat knipövningar med oss och förklarade att man kan testa huruvida man kniper med rätt muskler eller inte genom att knipa av strålen när man kissar. Då vet man att man är på rätt muskler.

Vet inte om det är samma efter man har fött barn, men hoppas att det var till någon hjälp iaf. :) 

Svar på tråden Hur vet man att man kniper rätt?