Gallan sitter precis under ditt sista högra revben. Och blindtarmen sitter på samma sida, men dryga decimetern ned. ( nedanför naveln ). Dock kan jag av personlig erfarenhet säga att Ipren har ingen större värkan på vare sig blindtarm eller gallsten. Likaså tror jag du kan utesluta akut pancreatit ( inflammation i bukspottkörteln ) för då blir man så akut sjuk och dålig, att man inser att man MÅSTE ringa ambulansen omedelbart, för man står inte ut med smärtan.
Däremot undrar jag om inte du har fått en inflammation i din gallgång? Den uppstår av grus som irriterar, och det påminner litegrand om en gallsten, men är en "light" variant. Men kan vara nästan lika så besvärlig.
Tycker du ska ringa till Vårdguiden eller din lokala sjukvårdsupplysning omgående, om du inte redan gjort det, så dom får börja föra journal anteckning på dig, OM det är så att du måste söka vidare imorgon. Fördelen med en inflammation i gallgången, är att den ofta "läker" sig själv, utan att man behöver göra så mycket mer än att se till att dricka och äta smärtlindrande tabletter. Men för din egen säkerhets skull. Lycka till!!