• koftan

Sänka PH-värdet i underlivet?

Hej.
    Vet någon hur man sänker PH-värdet i underlivet.
    Har fått lite besvär och vill helst slippa läkarbesök  Förvånad

• Svar på tråden Sänka PH-värdet i underlivet?
  • Mangooo

Kan du inte googla på nätet? 

Tranbärsjos har jag hört.  

• Anonym

lactal eller annat på apoteket

• koftan

tack för svaren. :) 
    nej lactal har inte fungerat.  Jag ska prova era förslag :)

• Anonym

det finns något annat på apoteket också, som heter nåt med Ph...en lite större ask med rosa text tror jag. Hur vet du att du har högt ph-värde? Lactal har ett test som jag provat och då hade jag inte något avvikande ph-värde...

• koftan

symptom till urinvägsinfektion. vill inte behöva äta antibiotika Rynkar på näsan
    Har som sagt provat lactal, och eftersom apoteket här där jag bor har både stängt idag och imorgon, vill jag lösa problemet fort :)

• Anonym
    koftan skrev 2010-11-06 23:34:47 följande:
    tack för svaren. :) 
    nej lactal har inte fungerat.  Jag ska prova era förslag :)
    man kan behöva antibiotika fårn doktorn det fick jag en gång..
  • Veritas18

Uv har inget med ph värdet att göra utan det handlar om bakterier som har kommit in i urinblåsan och orsakat en infektion. Till det finns det inget att göra än att ta penicilin. Sen, i förebyggande syfte, kan du dricka tranbärsjuice, gullriste etc.

• lightfish

Om du inte är gravid; undvik socker och drick mycket! I förebyggande syfte har jag fått lära mig att man ska ta en matsked äppelcidervinäger morgon och kväll för att göra miljön fel för uvi. Är du gravid så bör du få det kollat så fort som möjligt.

• Moonis
    paulii skrev 2010-11-07 00:04:17 följande:
    Uv har inget med ph värdet att göra utan det handlar om bakterier som har kommit in i urinblåsan och orsakat en infektion. Till det finns det inget att göra än att ta penicilin. Sen, i förebyggande syfte, kan du dricka tranbärsjuice, gullriste etc.
    Enligt en läkare jag va hos stämmer inte det. Tydligen kan man få UVI problem även vid fel Ph värden.
Svar på tråden Sänka PH-värdet i underlivet?