• Jess69

Duk eller inte?

Vårt köksbord är ganska stort, slitet och fult, men vi hade inte tänkt köpa nytt förräns barnen är större

Vi ska snart sälja huset så fotografering och visning närmar sig...ska man då lägga en duk/löpare
    på bordet eller låta det vara som det är, och bara ställa en vas med fina blommor?

Köket är fräscht i övrigt, alla väggar nymålade vita utom en som är tapetserad med denna tapet:
    Kimura Lime från Romo

Ska man kanske  ha nån enkel löpare i diskret färg, eller en duk som täcker hela?
    Eller blommor?
    Gaaah....jag blir tokig, jag vill ju att det ska se fint ut
    Tips någon?

• Svar på tråden Duk eller inte?
  • Jess69

33 som klickat och ingen har några tips?

• Pigelinen

jag gillar inte hela dukar i kök, vet inte varför.. så jag hade nog kört löpare i vitt. o blommor i en vas el arrangemang, också de i vitt

Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Mia386

Kör på en vit duk med en vas blommor på.. Men sedan är det svårt för oss att säga med, eftersom vi inte vet hur köket ser ut :P 

• Lonicera

Helt klart en vit duk, kanske t o m en vit linneduk. Och blommor, eller ett fruktfat. Om det blir för vitt kan du lägga en löpare i en annan färg på duken och sedan fruktfatet/blommorna. Eller ha en vit löpare på en duk med mer färg (som matchar rummet).

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
  • IsDimma

Är bordet snyggt så tycker jagxatt det är snyggast helt rent.
    Är bordet slitet/inte så fint - på med en duk och lite blommor

• Blodymary

Min granne köpte färg(silver) målade om fula gamla trästolar och matbordet. Satte vinyl i silver på bordets plana sida och borstat laminat över....fytti rackarns vad snyggt!!!!
    Färgen kostade 170:- till 4st stolar plus en halv burk till till bordet på Colorama.
    Vinylet och laminatet på grattistillfredag.se
    Hon köpte extra vinyl i silver i bladform och satte på köksluckor lite diskret...såååååå snyggt! 

Svar på tråden Duk eller inte?