• Anonym (Ont)

Stickningar/brännande känsla i låret

Jag har sedan en tid tillbaka haft stickningar ytligt i höften.
    Det är som en brännande känsla i huden som sprider sig på låret.
    mest känns detta på natten, som nu.
    och så känns det som att nån sträcker ut huden å de gör fruktansvärt ont.
    känner inte av detta när jag går.
    när jag trycker på låret gör det ont på vissa punkter och de strålar.

någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Stickningar/brännande känsla i låret
  • leia83

Ær det varmt på den punkten som ær centrum før smærtan? Har du klåda? Rodnad?

• Anonym (Ont)

nej de syns inget på höften  vad jag kan se, men det är lite varmt, kan ju bero  på att jag legat på det benet att de är därför det är varmt.
    men de är lite den där "tusennålarsmärta"
    sen har jag ett litet sår på låret men det gör inte ont.
    förstår inte vad smärtan kommer ifrån.

• leia83

sitter smærtan ytligt eller djupt inne? Hur ser såret ut? Ær det rodnat eller varigt?  Funderar på om det kan vara någon form av infektion i det. Værmen har sækert att gøra med att du har legat på benet. Anledningen till att jag undrade om det var før att se att du inte fått en propp,men det ær det inte. Tycker i alla fall att du ska gå till doktorn om du inte blir av med det

• chiligirl

Du kan läsa på om bältros och se om det passar in. Jag tror att smärtan kommer före sårena.

I alla fall är bältros av samma virus som vattkoppor, som du säkert haft som barn. Exponeras du för viruset igen senare i livet så kan du få bältros. Bältros är smärtsamt.

• Anonym (Ont)

Smärtan sitter ganska ytligt. men bältros brukar väll sitta på magen eller har jag fel? ska läsa lite om de som du sa.
    annars får de la bli så att jag kontaktar vc.

• chiligirl
    Anonym (Ont) skrev 2010-11-07 08:31:06 följande:
    Smärtan sitter ganska ytligt. men bältros brukar väll sitta på magen eller har jag fel? ska läsa lite om de som du sa.
    annars får de la bli så att jag kontaktar vc.
    Du kan ha bältros på lår, mage, rygg, huvud och i ögat.

Svärmor har haft på låret samt min sambo. Sambons farmor hade på ena sidan i midjan. Min barndomskompis lillebror hade på halva huvudet.
  • Anonym (Ont)

funderar på om de kan va en nerv som blivit klämd?

• leia83

Absolut kan det vara en nerv. 

• Anonym (Ont)

ja iom att jag alltid ligger på det benet å belastar det...
    men vad gör man åt det, om de nu är en klämd nerv?

• Anonym (krossat glas)

Den har aldrig flyttat sig? Fläcken med smärta dvs. Kan den kännas som en brännskada eller lite som febervärk i huden?

Hade också fläckar med smärta som dock flyttade på sig. Trodde också det var nerver i kläm i början. Fick dock klart för mig sen att det handlade om fibromyalgi.

Hoppas dock du har bältros eller nerv istället. (dvs övergående).

• chiligirl
    Anonym (krossat glas) skrev 2010-11-08 10:55:03 följande:
    Den har aldrig flyttat sig? Fläcken med smärta dvs. Kan den kännas som en brännskada eller lite som febervärk i huden?

Hade också fläckar med smärta som dock flyttade på sig. Trodde också det var nerver i kläm i början. Fick dock klart för mig sen att det handlade om fibromyalgi.

Hoppas dock du har bältros eller nerv istället. (dvs övergående).
    Jag håller med! Hoppas det är något övergående.
  • leia83

Om det ær en nerv går det øver av sig sjælv till sist. Førsøk att vara snæll mot benet ett tag och ligg på den andra sidan, anstræng dig inte før mycket. lycka till

• Anonym

Gör det mer ont om det blir kallt? Typ om du lägger en kall hand på det eller något?

Svar på tråden Stickningar/brännande känsla i låret