• lemons

    Hur snabbt gravid efter operera bort ett myom.

    Jag fick missfall i vecka 22 för en vecka sen. Jag fck sepsis (blodförgiftning) från moderkakan och även jag höll på att stryka med.
    Nu tror läkarna att ett myom jag har, och haft sen innan mitt fösta barn föddes, kan ha bidragit tll det här missfallet och de vill ta bort det.
    Ni som opererat bort myom från yttre livmoderväggen - hur snabbt har er äl/mens kommit igång? Jag har väldigt lätt att bli gravid om jag bara pricka äl så jag hoppas verkligen kunna bli gravid snabbt igen.

  • Svar på tråden Hur snabbt gravid efter operera bort ett myom.
  • JanuariUnder09

    Hej,minns inte hur snabbt mens/ÄL kom efter min operation men vi blev gravid efter 3 mån. Innan dess rekomenderade inte läkaren att vi blev gravida efter operationen.

  • kani jan

    Hej. Jag blev opererad nu i år i augusti.myomet vat 8×8 cm i storlek min operationsläkare sa ti mig jag får inte bli gravid på ett år? Det skrämmde mig så massor har nån varit om sådan situation från tidigate?

  • hejmilianhej

    Hej, hur har det gått för er? Jag har ett submukulärt myom dvs inne i livmoderväggen men det tar upp ytan från inne i livmodern och ledde till ett missfall. 
    Jag vill kunna få barn, vad finns det för möjligheter och risker? Hur har ni gjort?

Svar på tråden Hur snabbt gravid efter operera bort ett myom.