Ekonomi i bonusfamiljen?
Har inte några egna barn men två bonusbarn... nu har jag börjat fundera lite på det ekonomiska...
Vi har pratat om det lite till och från och vi har varit överens om att jag inte ska betala för hans barn (förutom att jag betalar halva boendekostnaden och matkostnaden i hushållet, jag fick högre kostnader när vi blev sambos och han lägre) men när det ska handlas verkar det ändå som om sambon förväntar sig att jag ska betala hälften... gäller ex om det behövs nya möbler mm... dock anser han inte att jag ska betala ex dagisavgifter och aktiviteter...
Jag har inte något emot att betala för maten när vi äter ute, glass och godis ibland men när det kommer till saker som kostar en del som bara är till barnen känner jag att det tar emot lite... till saken hör att han tjänar mer än mig och har mer pengar i "kassan" också...
Hur gör ni andra och vad förväntar ni er av era partners... det är säkert en enklare sits om ni båda har barn eller om ni fått gemensamma men ni som är barnlösa eller lever ihop med någon som är barnlös?