vill koma i kontakt med andra som känner sig lite "udda" i sociala sammanhang!
Hejsan.
Jag lever ett normalt liv med familj, hus, arbete. Jag känner mig alltid väldigt udda i olika sociala sammanhang. På större fester såsom bröllop, tex. Det går bra när vi sitter till bords och man ska fokusera på bordsgrannen. Sen när man ska "mingla" blir jag totalt ofungerande. Jag har inget att säga till någon, skulle bara vilja sitta en bit ifrån och betrakta alla, vara med, fast inte delaktig. Förr blev jag ledsen och flydde hem när de här känslorna kom. Nu vet jag att det inte är FEL på mig, jag trivs i många andra sociala tillställningar, när vi inte är så många eller när jag är ensam med en riktig vän som jag kan tala med. Jag undviker en del fester om jag kan, men ibland går jag ändå för att inte verka otacksam när jag får en inbjudan av någon.
Jag får inte ut så mycket av att dricka alkohol, jag tycker absolut inte om att gå ut och dansa. Jag upplever det som högljutt, rörigt, stressande. När jag varit ute, eller på en större fest, är jag alldeles uppskruvad inuti på något sätt när jag kommer hem, uppjagad, hög puls, stressad. Har svårt att sova. Det känns väldigt obehagligt.
Jag trivs med att umgås med min fina familj, se på film, läsa böcker, promenera, pyssla i hemmet. Jag tycker också om att umgås med mina riktiga vänner, när det inte känns ytligt och allt är fokuserat på alkohol. Jag trivs med att klä mig i sköna, bekväma kläder, och tycker att det känns som om jag klär ut mig när jag försöker klä upp mig och vara "festfin". Det är ju inte jag, jag känner mig som en pajas!
Jag vill kunna prata om både glädje och sorg när jag umgås med någon, inte behöva undvika en del saker som berör mig, som är en del av mitt liv, för att någon blir lite besvärad av det. Jag förlorade ett barn sent i graviditeten för 2 år sedan, och det har en del av mina "ytliga" vänner haft så svårt att hantera - alltså var de nog inte mina riktiga vänner, eller??? De förstår inte att jag vill tänka på barnet, att jag vill gå till graven, att jag vill minnas - trots att jag gått vidare, och fått barn igen. Ärligt talat så tillbringar jag hellre tid vid graven, pysslar lite där, än att umgås i ytliga kretsar. Men säger man det högt tror en del att man är knäpp.
Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med fler som upplever sig lite udda, men ändå ganska fungerande i det stora hela. Jag skulle vilja ha någon att diskutera och bolla med när det dyker upp situationer som känns lite jobbiga. Någon som vet att det kan vara jobbigt att orka stå på sig och vara sig själv i vissa situationer... Som man kan ge uppmuntran och stöd till, skriva av sig till när det inte finns någon annan som lyssnar.
Jag finns här, skriv gärna till mig!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-07 10:02
Naturligtvis menar jag "komma" i rubriken där det nu står "koma"... borde läst igenom inlägget lite mer noggrannt :)