• Pajsarn

Vietnam med barn? Erfarenheter?!

Senaste resorna med familjen har gatt till Thailand,har nu tit tat lite pa Vietnam men blir osaker pa hur barnvanligt det ar?!

• Svar på tråden Vietnam med barn? Erfarenheter?!
  • Cia o krabaten

Nu var det snart 7 år sedan jag var i Vietnam och då var ju allt väldigt nytt, men är man inte beroende av "charter-resande" utan gillar att hitta egna hotell, egna restaurangger och leta sig fram själva så funkar det nog.

Vi åkte innan vi fick barn och gillade just det, att allt var genuint och man fick lära känna landet på riktigt. 

• Sirling

Vi var i Mui ne i 2 veckor i oktober och det var väldigt barnvänligt, vänliga och barnkära människor. Mui ne är en turistort och rätt så tillrättalagt och lämpligt för barn. Vad är det du tvekar om i barnvänlighet?

• Vera 74

Vi var i Vietnam när vår dotter var ca 1½ år, det fungerade hur bra som helst! Vi var i Saigon och i Nah Trang.

Jag är så lycklig över min Ismone!
  • babanoos

Vi har inte varit där än men är på väg snart!!! Vi har 3 barn som kommer vara 5 mån, 5 år och 12 år. Vi ska backpacka från södra till norra Vietnam mellan 30:e dec - 23:e januari. (Sen kommer vi även vara i Thailand, Kambodja och Malaysia). Åker ni efter det kan jag ju berätta hur det var :)

Svar på tråden Vietnam med barn? Erfarenheter?!