• Anonym

Vi med ljusa bryn och fransar...

Jag trivs verkligen inte med mina fransar och bryn... när jag är sminkad får jag höra att jag är en pingla, snygg. Som osminkad har jag fått höra; jag känner inte igen dig! oj vilken skillnad, ful osv...
    Det ÄR skillnad det bara är så och det värsta är när man ska träffa en ny partner. Jag känner att jag lurar dem att jag kör med falsk marknadsföring. Har grym ångest när jag ska visa mig osminkad och det gör jag inte förrän lååång tid. Låter alltid lite smink vara kvar.
    Ni andra har ni samma problem och hur kännner och gör ni?

• Svar på tråden Vi med ljusa bryn och fransar...
  • Anonym (Mimmi)

Kan du inte helt enkelt färga bryn och fransar? Enkelt att göra själv och ännu enklare på en salong.

• kmp

Jag färgar mina bryn och fransar.
    Har varit tillsammans med min man i tio år, men jag tror inte han sett hur ljus jag egentligen är.

Det handlar inte om att jag inte vågar visa det för honom, det handlar om att jag trivs inte med mig själv utan färg på fransar och bryn.

Tack och lov har min dotter inte ärvt dem.

• Anonym

Ja jag färgar dem ibland men det varar ju inte längre än ca1vecka sen ser man så där blek och "ful" igen... det blir ju bäst på salong men jag har inte längre råd att gå dit och speciellt inte så ofta. Tycker det är svårt att göra det själv, är så rädd att få in vätskan i ögat och att det ska skada ögat.
    Är det stor skillnad på er också när ni inte färgar dem? har ni fått höra kommentarer om detta?

• kmp

Jag förstår dig totalt!

Tycker själv att jag ser helt ok ut när jag är målad, men utan mascara jämför jag mig med en gris....
    de har också ögonfransar utan färg.

• Anonym

Ja det är så trist... det är tom så att jag drar mig för att inleda ett förhållande. Önskar så att man var en naturlig skönhet. Är så avundsjuk på det som är söta utan smink. Jag måste ha kajal också får en helt annan form på ögonen då..
    Skönt att läsa att man inte är helt ensam om det då för alla mina kompisar genom tiderna är så fina utan smink. Vad skönt det måste vara... jag märker ju att killarna blir besvikna och att deras attraktion försvinner.

• Anonym

Fast vi är tydligen inte så många som har detta problemet..

• Safir73
    Anonym skrev 2010-11-07 16:34:52 följande:
    Ja jag färgar dem ibland men det varar ju inte längre än ca1vecka sen ser man så där blek och "ful" igen... det blir ju bäst på salong men jag har inte längre råd att gå dit och speciellt inte så ofta. Tycker det är svårt att göra det själv, är så rädd att få in vätskan i ögat och att det ska skada ögat.
    Är det stor skillnad på er också när ni inte färgar dem? har ni fått höra kommentarer om detta?
    Köp Coloran! Den färgen har jag haft i ...jag vet inte hur länge. 15 år, eller nåt. Jag är supersuperljus, har nästan osynliga bryn och samma problem som du :)

Är jättenöjd med Coloran, den sitter i en månad minst. Man blandar vätska och kräm, sen tar man på det på brynen med en liten spatel som följer med. Hur lätt och enkelt som helst.

Fransarna bruakr jag iof inte färga, nångång på salong kanske.
  • Anonym
    Safir73 skrev 2010-11-07 19:42:00 följande:
    Köp Coloran! Den färgen har jag haft i ...jag vet inte hur länge. 15 år, eller nåt. Jag är supersuperljus, har nästan osynliga bryn och samma problem som du :)

Är jättenöjd med Coloran, den sitter i en månad minst. Man blandar vätska och kräm, sen tar man på det på brynen med en liten spatel som följer med. Hur lätt och enkelt som helst.

Fransarna bruakr jag iof inte färga, nångång på salong kanske.
    Tack för tipset, de märket känner jag inte igen att jag sett! Det är kanske en övningssak men jag tycker det är svårt att få det jämnt och snyggt och inte att få för mycket på huden.
  • Safir73
    Anonym skrev 2010-11-07 19:45:09 följande:
    Tack för tipset, de märket känner jag inte igen att jag sett! Det är kanske en övningssak men jag tycker det är svårt att få det jämnt och snyggt och inte att få för mycket på huden.
    Det är nog mycket en övningssak. Man kan ta på fet salva, typ idomin kring brynen så går det lättare att torka bort färg som kommit utanför. Samma med tiden det ska vara på, man får prova sig fram.

Coloran finns på HM, åhlens, Kicks etc. :)
  • Anonym (en till)

HÄR ÄR EN TILL. Så jävla jobbigt och man är ju så jävla ful utan smink. Färga har aldrig hjälpt mig, man ser bara fånig ut och jag har nästan inga ögonbryn, jag ser för fan ut som skräp. Med smink är jag skitsnygg, märkligt!

Svar på tråden Vi med ljusa bryn och fransar...