Anonym (Lisa) skrev 2010-11-07 21:07:16 följande:
"Har oregelbunden mens av mig själv så jag vill ha ett p-medel som får igång kroppen som vanligt."
Hur menar du här TS?
Menar du att du genom att använda hormoner som gör att kroppen tror att den är gravid och sen när man inte tar hormoner få en bortfallsblödning gör att kroppen blir vanlig.
Förstår inte riktigt.
Vet inte vad som är bäst ur PCO synpunkt, men vore det inte lite intressant att undvika syntetiska hormoner och se hur din kropp fungerar nu?
Alltså jag förstår inte heller hur du menar nu *haha*
MEn jag menar såhär, jag vill ha ett p-medel som inte påverkar min kropp på sikt, utan bara då jag TAR (tex cerazette som jag fått utskrivet) när jag slutar med mitt p-medel så vill jag att kroppen ska återhämta sig fort.
Läkarna sa att det var en kombo av mitt p-piller ätande (desolett) och in PCO som gjorde att vi fick ta hjälp av pergo för att bli gravida nu med tredje barnet.
Jag hade lika svårt att förklara för min bm om hur jag kände inför detta, hon förstod mig inte alls. För ena sidan vill jag inte ha fler barn, denna grav hade jag så svår foglossning att jag inte kunde gå efter v 20, och konstanta blödningar från njurarna och Gbs, min kropp vill INTE vara gravid..... MEN en dag kanske jag trotts allt vill igen, typ om tio år (då är jag bara 35) och då vill jag veta att det p-medel jag tagit går ur kroppen så gott som på en gång.
Jag sa faktiskt när vi kämpade för att få detta tredje barnet, ALDRIG NÅGONSIN mera syntetiska hormoner i min kropp, jag var så arg och ledsen på vad p-pillerna ställde till med, men idag ser jag annorlunda på detta eftersom jag faktiskt inte då visste hur dålig jag skulle vara under min grav. Och jag litar inte på mig själv helt enkelt, jag och min man har ett mycket aktivt sexliv, och rätt vad det är så kanske det händer en "olycka" och att bli gravid nu skulle vara katastrof, jag skulle
nog faktiskt göra abort och det hade varit en mardröm, så det är nog lika bra att skydda sig med "hormoner".... för det räcker ju med en spermie och ett ägg för att få till det...
Jag har verkligen svårt att förklara..... Vad jag läst här på fl så är det bra för oss med PCO att låta kroppen vila med hjälp av p-piller för annars kämpar den varje månad med att släppa ägg och ja det är lite rörigt, svårt att förklara....
Vad tycker ni??