• eandrea

Julklapp till 4 månaders, resp 5 månaders bebis?

Jag tänkte jag skulle försöka vara ute i hyfsat god tid med julklappar i år och tänkte därför fiska efter lite tips på julklappar till min pojk, 4 månader, och en flicka, 5 månader (dom kommer vara 4 & 5 mån till jul alltså).

Utöver kläder och "nödvändigheter". Vad finns det för roliga aktivitetsprylar som kan uppskattas av de allra minsta? Babygym och babysitter finns redan, så gärna tips på annat roligt. Av mormor och morfar har vi önskat oss sångböcker eftersom att jag sjunger mkt för min son, plus att det är en såndär grej man kan ha nöje av under en lång tid framåt.

Helst inga svindyra historier, tack :p

• Svar på tråden Julklapp till 4 månaders, resp 5 månaders bebis?
  • Seldonia

Min flicka som är fem månader nu älskar tyg- och prasselböcker.

Bollar och bilar är roligt, och så är det lätt för den vuxne att leka med barnet med såna saker också.
    amazon.co.uk finns flera roliga Lamaze-leksaker som stimulerar upptäckarlustan hos de små.
    Speldosa om de inte har sån redan.

• Eisa

Antar att denna tråd ska ligga i sandlådan.

Finns väl knappast nån som köper julklappar till så små barn?

• eandrea
    Eisa skrev 2010-11-07 18:00:53 följande:
    Antar att denna tråd ska ligga i sandlådan.

Finns väl knappast nån som köper julklappar till så små barn?

Det är väl olika i olika familjer gissar jag. Sen snackar vi ju inte mängder, så vad är problemet?
    Nog för att dom inte förstår, men det betyder väl inte att dom ska bli utan bara för det?

• kodoktorn

Det kan väl vara bra för föräldrarna att få lite mer bra att ha grejer till småttingarna. Kläder tycker jag själv är bra att få. Annars pekböcker, kanske som du själv skriver någon sångbok finns ju många jättefina böcker med barnvisor, de kommer ju att räcka i många år. Bitvänliga leksaker som prasslar och ser roliga ut.

• Pyret85

puttar lite ifall ngn mer har ngt att komma med :)

*prasselböcker
    *kläder
    *bitringar

något mer?

• Dagsmeja

Om du sjunger mycket med honom så är väl en sångpåse jättekul! En sån här: www.abcleksaker.se/sangpase/34-0. Det finns extra figurer att köpa till också om man vill det, som man t ex kan önska till födelsedagen senare eller så.

En sån står på vår önskelista till jul i alla fall!

Svar på tråden Julklapp till 4 månaders, resp 5 månaders bebis?