• BullsEye

30-års present åt min fru.

Min fru fyller 30 om några månader och jag börjar redan känna paniken. Jag är ganska hopplös då det kommer till presenter, men skulle gärna "lyckas" denna gång... :)

Så kan man få några tips här för en lyckad dag?

Då jag fyllde 30 för några år sedan hade hon arrangerat en överraskningsfest (fixat catering, fixat lokal, bjudit in alla vår vänner etc), så ribban ligger verkligen högt!

Nu har vi även två små barn, så flexibiliteten är inte lika stor som förr i världen.

• Svar på tråden 30-års present åt min fru.
  • clembke

Till present: Ett namnsmycke med era barns namn. finns tex amanda egilsson men många fler.
    Om du inte vill fixa fest så kanske fixa barnvakt o gå på nån fin restaurang o kanske se om personalen kan fixa nån tårta dom kan komma ut med efter maten. Eller så tar ni med er barnen på restaurangen om ni vill ha med dom.

• Cia o krabaten

En weekend på SPA för er två med barnvakt åt barnen hemma.
    Kanske kan du snacka med några vänner som kan övertalas att skicka dit sina presenter med bud så det blir lite festligt? 

• kaffe

Vad du än väljer att göra för din fru så är mitt råd att du inför hennes firande storstädar hela huset och ser till att tvättkorgen är tom. Vi kvinnor har en tendens att alltid ha dåligt samvete om hushållssysslorna är eftersatta.

• Bettiz

En weekendresa till någon stad, antingen inom Sverige eller utomlands, bara för er två. Och då även ordna allt runtomkring, så som barnvakt etc. Det finns ju många billiga flyg nu för tiden.
    Eller som min kompis gjorde för sin man, hon bokade finsvit på Silja Line för dem två. Men sen hade hon bjudit in alla vänner som en överraskning. Vännerna fick då betala själva och vi valde då själva om vi ville vara med eller inte.

• Josebosse

En Weekend nånstans bara ni två utan barn tror jag dom flesta kvinnor skulle älska!
    Är dessutom destinationen hemlig blir det hela ännu roligare (om man inte är en helt obotlig kontrollfreak)

Själv gav jag sambon(och mig själv) en resa till london... Det finns otrolig många billiga resor om man letar!

• yessan

en weekend eller spahelg..
    sen funkar alltid fina smycken och riktigt fina klockor... =)

• Anova

Tycker att en present ska vara personlig, visst är det kanske trevligt med en weekend eller så, men det är ju jättelätt att "svänga ihop" och ganska opersonlig om man inte "kryddar" det med någon bra konsert eller något annat evenemang.
    Då jag fyllde 30 gav min sambo mig ett smycke. Det var ett smycke vars vinst gick till utbildning för flickor i Nepal. Smycket var ju fint i sig, men just att vinsten gick till något jag är engagerad för (unga, u-länder osv) gjorde allt mer personligt..

• FabianP

Det är eleganta underkläder som är den bästa presenten till flickvän! Tro på mig och titta på alla plagg som finns på https://esensuell.se/sv/. Föreställ er att era flickvänner har dem på sig!

• äldreochklokare

har hon sagt vad hon önskar sig/har du frågat?

Brukar vara bra med nån slags hint i alla fall. Bra att veta om hon jättegärna åker bort en weekend utan barnen eller om hon bara skulle oroa sig och ringa barnvakten stup i kvarten om ni åkte bort. 

Hon kanske blir väldigt glad över en fest eller så är hon trött och bara vill ta det lugnt. 

Om jag vore du skulle jag be henne säga eller skriva ner några saker du kan fundera kring. 

• nevermind
    Cia o krabaten skrev 2010-11-07 18:41:38 följande:

En weekend på SPA för er två med barnvakt åt barnen hemma.
    Kanske kan du snacka med några vänner som kan övertalas att skicka dit sina presenter med bud så det blir lite festligt? 

Håller helt med!
  • nevermind
    Anova skrev 2010-11-07 19:09:58 följande:

Tycker att en present ska vara personlig, visst är det kanske trevligt med en weekend eller så, men det är ju jättelätt att "svänga ihop" och ganska opersonlig om man inte "kryddar" det med någon bra konsert eller något annat evenemang.
    Då jag fyllde 30 gav min sambo mig ett smycke. Det var ett smycke vars vinst gick till utbildning för flickor i Nepal. Smycket var ju fint i sig, men just att vinsten gick till något jag är engagerad för (unga, u-länder osv) gjorde allt mer personligt..

Jag fick ett hantelset av min sambo. Älskar det!
Svar på tråden 30-års present åt min fru.