Positivt ÄL-test - när ska man ha sex?
Hade sex igår kväll, fick positivt ÄL-test nu vid 19-tiden (var NÄSTAN lika starkt imorse). Ska vi ha sex idag också eller vänta tills imorgon? Vad är bäst?
Hade sex igår kväll, fick positivt ÄL-test nu vid 19-tiden (var NÄSTAN lika starkt imorse). Ska vi ha sex idag också eller vänta tills imorgon? Vad är bäst?
Men om de visar starkt på testet så är de ju klart att ni ska ha så mycke sex som möjligt både idag o imorn :) Det är ju nu du har ägglossning liksom.:) Lycka till !
Om jag har förstått saken rätt visar ägglossningstestet att du förväntas få ägglossning inom de närmaste 24 h. Om ni var tillsammans igår, kan spermer finnas kvar, och jag skulle nog vänta tills i morgon eftersom mannens spermier får bättre kvalitet om han inte får utlösning varje dag. (Tydligen optimalt var tredje dag..)
Men jag är absolut ingen expert och dessutom ofrivilligt barnlös...
Fast jag vet inte om det där är så smart för oss, med sex så ofta som möjligt...sambon har genomgått cellgiftsbehandling så vi vet inte om hans simmare är så starka som de bör :)
Hehe men då vet du ju att ni ska ha sex imorn o behövde inte fråga....om de nu inte är så bra att ni har de för ofta...
Alltså, jag har varit gravid förut...så jag vet att vi kan men är orolig att de ska vara slöa ändå...
Vill höra från någon som VET vad som är bäst...med sex varannan, var tredje eller varje dag...
Om jag var du skulle jag ha sex idag också!
Vi chansade och hade sex igår också Men ägget ska ju släppa 24-48h efter positivt test så får se om vi har sex ikväll eller om vi chansar och väntar till i morgon.... Vad tror ni?
Hej!
Är i samma sits själv - fick glad gubbe igårkväll, hade sex, och planerar sex idag igen. Det är ju bättre att ha sex en dag för tidigt än tio minuter för sent...
Ja vi garderade oss och hade sex igår också Nu avvaktar vi idag och kör imorgon...
Men är det inte bättre att ha sex nu, och vara säker, än att vänta ett dygn till och kanske vara ute för sent?