Är du nöjd med hur mycket pappan hjälper till med barnet/hemmet?
Ja, som rubriken låter. Är du nöjd med hur mycket din man hjälper till med städ, tvätt, hämtning/lämning, matlagning, inhandling av matsäck, leka med barnen osv? Motivera gärna!
Ja, som rubriken låter. Är du nöjd med hur mycket din man hjälper till med städ, tvätt, hämtning/lämning, matlagning, inhandling av matsäck, leka med barnen osv? Motivera gärna!
Ojoj, gud ja, han gör mer än jag! Han är helt perfekt och uppfostar barnen jätte bra, jag är så lyckligt lottad. Jag försöker att göra lika mycket som han men han har en sådan energi att jag hinner inte med.
Ja jag är nöjd. Han är inte så duktig på hushållsarbete, men han tar ofta vår son, så jag får "ledigt" och kan gå och pilla med såna där grejer...Ibland är det ganska avslappnande :)
Min sambo gör minst lika mycket här hemma och tar lika mycket ansvar för vår dotter. Sedan finns det saker som bara jag gör, t ex köper och rensar bland dotterns kläder, men å andra sidan finns det saker som bara han gör också. Så ja, jag är nöjd!
min man gör allt här hemma.
Jag är väl den som tar hand om deras kläder, ser till att det finns extra kläder på dagis, håller lite mer koll på deras rutiner å så.
Mannen städar, tvättar, lagar mat, diskar och allt hushållsarbete
Vore kul och någon som röstat "nej" också skulle vilja motivera sig ;)
alltså... "hjälper till"? Hjälper vem då? Är det inte hans hem och hans barn?
Japp det är jag. Han gör lika mkt som jag här hemma. Om inte mer..
Han "hjälper inte till" . Han sköter sin del av hemmet och barnen, dvs hälften och mer om det behövs. Vi jobbar som ett team i familjen. men sjävklart sköter han sitt eget hem och sina barn!
Jag hade inte nöjt mig med annat.
Sen älskar jag honom otroligt mycket.
Som flera ovan säger, det handlar inte om "hjälpa till" här hemma, vi hjälps åt med både barn, hem och allt som hör till och delar inte sysslor efter kön. Pratar man om att "hjälpa till" så förutsätts ju att någon annan har ansvaret, här delar vi ansvaret rakt av istället.
Vet inte ens om jag skulle kunna klassa mig som "nöjd" faktiskt, eftersom jag knappt kan tänka tanken att leva på något annat sätt. Men visst skulle jag vara missnöjd om vi inte hade haft det som nu.
Vi drar lasset tillsammans och vi gör jobbet tillsammans så jag är nöjd.