• Cissi1981

    Hur långa ska gardiner vara?

    Jag behöver verkligen hjälp nu.
    Jag sitter här och ska beställa gardiner på nätet, men vilken storlek ska man ha?
    Hur nära golver ska gardiner hänga? Dom ska väl inte släpa i golvet antar jag? 
    Jag tänkte beställa längder. (inte panel)

    Tack snälla för snabba svar!
    Glad

  • Svar på tråden Hur långa ska gardiner vara?
  • Lördagkväll

    Ja rimligtvis köper du några som är 210 eller vad dom nu brukar vara och sen lägger du upp dom.. =)
    När jag köpt gardiner så har dom alltid varit för långa..

  • Cissi1981

    Tack.

    Vi har ganska högt i tak hos oss, men jag beställer dom längsta och sen får jag väl lägga upp dom. Men hur långt ovan golvet ska dom vara? 5 cm, 10 cm eller 20 cm?

  • édes80

    Jag tycker det är snyggast att de är så nära golvet som möjligt utan att röra vid, alltså typ 1 cm ovan.

    Det finns ju smidiga klisterlappar som man kan lägga upp gardinerna med, utan att sy. Finns att köpa i syaffärer.

  • Lördagkväll
    édes80 skrev 2010-11-08 00:11:13 följande:
    Jag tycker det är snyggast att de är så nära golvet som möjligt utan att röra vid, alltså typ 1 cm ovan.

    Det finns ju smidiga klisterlappar som man kan lägga upp gardinerna med, utan att sy. Finns att köpa i syaffärer.
    Jag håller med, tycker också att det är snygagst när dom nästan rör golvet..
  • Hjärtefröjd
    édes80 skrev 2010-11-08 00:11:13 följande:
    Jag tycker det är snyggast att de är så nära golvet som möjligt utan att röra vid, alltså typ 1 cm ovan.

    Det finns ju smidiga klisterlappar som man kan lägga upp gardinerna med, utan att sy. Finns att köpa i syaffärer.
    Så tycker jag med!
  • Elli47

    Snyggast när de i princip är på golvet höll jag på att säga, alltså de ska vara exakt så långa att de rör golvet helt enkelt!

Svar på tråden Hur långa ska gardiner vara?