• gladakon

När fick era barn skrivbord?

Jag undrar när era barn fick skrivbord. Jag och sambon är oeniga om det. Jag tycker att dottern behöver det nu el till jul som julklapp då hennes lilla bord inte räcker till och har hon kompisar över så ligger de på golvet och ritar och klipper. Hon är väldigt pysslig av sig och gnäller rätt ofta på att hon inte får plats. Jag förstår henne. Det krävas att vi möblerar om för att få plats men sambon tycker inte att hon har något behöv av det än på några år. Så därför är jag nyfiken på när era har fått?

• Svar på tråden När fick era barn skrivbord?
  • La Lola

Alma var 6 år.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Elli47

Något slags bord har de alltid haft och nu är barnen 8 resp 10 år, skrivborden används dock väldigt sällan till annat än att samla skrot på   Läxor och sånt görs vid köksbordet.

• Kina79

Min dotter fyllde 6 i februari. Fick förra julen, ett ganska litet skrivbord. Hon älskar att sitta på sitt rum och klippa och rita/skriva o pyssla.
    Sen kan vi köpa större skiva allteftersom hon behöver större.

Om din dotter gillar att skriva/rita och så så hade jag köpt ett skrivbord.

• cicci85

Alex fyllde 5 i somras och fick ett skrivbord förra helgen. Det är väldigt uppskattat! Han älskar att ha lådorna och skåp och en stor yta där han kan rita, klippa och pyssla! Innan han han suttit vid skrivbordet och måste ju då plocka bort allt innan mat.

• gladakon

Glömde säga att dottern är 6 år. Jag tycker absolut att hon ska få det så jag sätter upp det på önskelistan Tack för att ni ville svara.

• Miss Lau

De har varit runt 6 år tror jag. Innan de fick skrivbord hade de små barnbord med stolar där de också kunde sitta och greja.

• NoNoo

Mina tjejer fick skrivbord alldeles nyligen och de fyller 7 snart. Dessvärre lyckades inte min plan utan de fortsätter pyssla i kök och vardagsrum ändå.

Norah 031126 & Noomi 031126
  • JWM

skrivbord kom när dom var ca 7 år o började skolan

allt pysslande fram till dess skedde vid stora köksbordet

• Lovali

Ebba var 5 1/2 har jag för mig. Hon har alltid älskat att rita så det var praktiskt tidigt. Hon var lite trött på det lilla lekbordet med ministolarna

• mamma grisen

min dotter fick det i 6 - års present .. och hon sitter där ofta och pysslar och grejar

• Noran

Sonen är 5,5 och det är inte aktuellt med något skrivbord. Han har sitt rum på andra våningen. Han kan leka på sitt rum när han har komisar eller mer stökiga eller "ta plats" lekar (typ bygga tågbana). Men pyssla tycker både han och jag är trevligare vid köksbordet.

• Tjaabo

Renoverade grabbens rum förra vintern. Satte då in ett skrivbord. För framtida läx läsning. Snart gått ut första terminen i 1:an än har han aldrig suttit där!!!

• Annica71

Stora tjejen var 4,5 när hon fick skrivbord och lilla tjejen fick nu precis och hon är 3,5. De sitter ofta och ritar, pärlar osv vid sina skrivbord OM vi vuxna är med förståss 

Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
Svar på tråden När fick era barn skrivbord?