• Mariya

Hjälp mig!!!

Jag har en dotter på snart 4 år som jag misstänker är i trotsålder. Hon svarar inte på tilltal eller så svarar hon genom att ställa en helt annan fråga. Hon är pipig och gnällig nästa hela dagarna. Envis vet jag att hon är för det har hon fått av mig. Men det är just att hon inte svarar på tilltal som stör mig. Då jag inte lever ihop med hennes pappa så har jag en ny man i mitt liv sedan 1,5 år tillbaka. När han är ensam med henne så funkar dom hur bra som helst men så fort jag är i närheten så ignorerar hon honom totalt vilket får oss båda väldigt frustrerade. Vad ska vi eller först och främst jag göra? Vad gör jag för fel?
    Hon har varit så här det senaste året.

Mvh En frustrerad mamma

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:02
    För att även påpeka att hon bara vill göra saker som hon vill. Att bara gå i en vanlig matbutik kan bli en kamp då hon kan börja pipa och gråta för att vi inte tog de korvpaketet hon ville ha trots att jag bett henne hämta det. Och när hon inte gör de så hämtar jag be själv men då blir hon tjurig.
    Sen när min sambo inte är i närheten så frågar hon efter honom hela tiden, men så fort han kommer hem så ignorerar hon honom. Varför?

Svar på tråden Hjälp mig!!!