Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Mummy

Torktumlare? Kostnad/månad?

Vi bor inte jättestort och jag stör mig oerhört på att ha klädställningar i huset varenda dag. Funderar på en torktumlare, men är rädd att det kommer kosta väldigt mycket i månaden. Vad uppskattar ni er kostnad till varje månad extra för torktumlaren?
    Ångrar ni att ni har en, eller är det värt pengarna?

• Svar på tråden Torktumlare? Kostnad/månad?
  • Suzy QX

Jag har vant mig vid att ha vissa saker tumlade och klarar inte av ex handukar som är otumlade. Vad gäller energikostnader så vägs det upp av den värme som återförs (när man har kondenstumlare). Jag har aldrig ångrat torktumlare och tycker helt klart det är värt pengarna.

Fast klädställning kommer du ändå inte undan då det är endel som inte får torktumlas eller håller formen bättre om man hänger dem istället.

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • sommar2001

Vi har ingen torktumlare men då har jag en stor tvättstuga så jag hänger all tvätt där, har torkskåp om något måste torkas snabbt.

En "normal" ny torktumlare på 6-8 kg har en energiförbrukning på 3,5-4,8 kwh så säg att den drar 4 kwh/omgång.
    Säg att 1 khw kostar 1 kr så kostar det 4 kr varje gång du använder tumlaren.

Svar på tråden Torktumlare? Kostnad/månad?