• holly03

Vad är ni sugna på under er graviditet? Några cravings?

Roligt att höra vad andra har för nåt som ni går runt o är sugna på!! Själv längtar jag efter lakrits, mandariner o ramlösa hela tiden..inget som jag brukar längta efter direkt...

Berätta! 

• Svar på tråden Vad är ni sugna på under er graviditet? Några cravings?
  • holly03
    honeybunny87 skrev 2010-11-08 16:47:42 följande:
    Dumleklubbor, julmust och pizzasallad!
    hihi =) vilken variation!
  • brommamaria

surkål, citroner, pizazasallad, clementiner... ja sura saker helt enkeltSkrattande

• JosefineK

I bòrjan drack jag litervis med kolsyrat vatten och Fanta, nu (i vecka 16) vill jag ha òl (alkoholfri sàklart), potatis i alla de former (gratàng, pommes, klyftpotatis) och allt med kòrsbàrssmak (yoghurt, juice, karameller, klubbor). 

• holly03
    JosefineK skrev 2010-11-08 16:52:31 följande:
    I bòrjan drack jag litervis med kolsyrat vatten och Fanta, nu (i vecka 16) vill jag ha òl (alkoholfri sàklart), potatis i alla de former (gratàng, pommes, klyftpotatis) och allt med kòrsbàrssmak (yoghurt, juice, karameller, klubbor). 
    Vill oxå ha kolsyrat vatten hela tiden!!! Skumt!! O klyftpotatis o mos skulle jag kunna äta till varje måltid..o jag har ALDRIG gillat potatis! 
  • ALTP9082

Jag hade vitkål men de va typ bara i en vecka, jag åt de hela tiden. Men nu så är de skorpor, är i v12(11+4) =)

• holly03

Igår kväll var det fruktansvärt jobbigt att inte ha lakrits hemma!!!! Min sambo erbjöd sig att springa ner till affären då det var tio min tills att de stängde!! Lakrits var det enda jag tänkte på! Brukar aldrig köpa det annars!

• Oleanna

Läkerol, mjölk och massor av jordgubbsjuice från brämhult.

• ploten

Prinsesstårta (men jag gav inte efter för detta sug...)

Sen var jag sjukt sugen på mjölkprodukter under den period när barnet sägs behöva extra mycket kalcium, typ i mitten av graviditeten, men det var ju bara bra - och nödvändigt - för både mig och barnen.

• CarolineW

Glass och läsk. Tyvärr, för jag gick upp som fan..

• Sockersöt88

Saltgurka (som jag verkligen hatade innan, och nu oxå) Tungan ute,
    och korv..

• EvaA01
    brommamaria skrev 2010-11-08 16:52:15 följande:
    surkål, citroner, pizazasallad, clementiner... ja sura saker helt enkeltSkrattande
    Samma sak här, har ett sug efter sura saker, inte så extremt att jag går på citroner och surkål direkt :)  men clementiner och sura godisar står högst i kurs.. Speciellt de där som ser ut som skumbananer fast med jordgubbssmak och nåt surt på, och de som ser ut som små flaskor, blå och rosa skumgodisar även de med nåt surt på.. Kylskåpskall Marabou mjölkchoklad står också rätt högt i kurs... :)
  • hjohanna

Jag vill ha gelé. Vinbär. Till ALLT!

Sen hade jag någon vecka då jag käka tzatsiki till allt. Tom på mackorna Skäms

Madicken & Emma - mina hjärtan!
Svar på tråden Vad är ni sugna på under er graviditet? Några cravings?