• magdalena 80

Sökes;Barnprogram från slutet av 80-talet

Kom att tänka på ett barnprogram som kom då jag var liten men kommer inte på vad det hette. Kanske nån här kan hjälpa mej?
    Det handlade om Mimmi o hennes dagiskompis (en kille). De trodde att det fanns ett spöke i en garderob på dagis o bestämde sig för att ta reda på hur det låg till.
    Kommer inte ihåg så mycket men minns att det hela utspelade sig kring jul o att Mimmis föräldrar arbetade inom restaurangbranchen. Hon som spelade dagistanten var samma skådespelare som spelade "Mimmi" i "tre kronor".
    Tror att det sändes i två eller tre delar o borde ha hetat "Spöket i graderoben" eller liknande... Tror de sände en repris på det för några år sedan åxå. Har försökt googla men det lyckades inte. Nån här som minns vad det hette?

• Svar på tråden Sökes;Barnprogram från slutet av 80-talet
  • Miss Union

Tror den hette Mimmi, såg att den gick på Canal + häromdagen, på deras SF- kanal, har tyvärr ingen tv-bilaga så jag kan inte kolla med all säkerhet vad den heter.

• Jenny26

Kanske kan det vara Monstret i skåpet från 1988?!

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • Miss Lau

Kommer inte ihåg vad tv-serien hette men de byggde på böckerna om Mimmi av Viveca Lärn. Första boken var väl Monstret i skåpet och sen kom En ettas dagbok och ett par till. Googla på Vivecka Lärn så hittar du säkert.

• magdalena 80

Tack för tipset! Försökte leta på www.dagenstv.com men man kunde inte leta bakåt... äschdå... Hittar inte heller gå jag googlar på "Mimmi". Hmmm... nån annan som har förslag?

• magdalena 80

Har hittat den nu, e så glad Tyckte den var sååå bra o spännande då jag var liten att jag vill barnen ska få se den. Pratade med dem om den idag, vilken besvikelse om den inte gått att hitta... TACK alla ni som hjälpt till o tipsat!!!

• Duoo

Om jag inte minns fel så finns det Mimmi-böcker också.

Svar på tråden Sökes;Barnprogram från slutet av 80-talet