• inyourface

En gravid kvinna dricker på festen.....

Inspirerad av reklamen som går just nu där en kvinna som är gravid dricker sprit, så föddes denna frågan.

Följande är:
    Du är på fest, en kvinna som är synligt (otvivelaktigt) gravid, dricker sprit och börjar bli berusad... Vad gör du?

Jag kom inte på fler alternativ... tänkte först ha med "ringer ambulans/polis" men tror inte dom hade gjort något faktiskt, det är ju inte olagligt... tyvärr...

The truth hurts, the lie's worse
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:52
    Jaha nu kom inte alternativen med ens...börjar om då...

1. Ingenting, det är inte min ensak, men visst är det hemskt.
    2. Ingenting, det är inte min ensak och jag bryr mig inte.
    3. Skäller ut henne
    4. Blir förbannad men försöker förklara vänligt att det hon gör är skadligt för barnet i magen
    5. Annat

Och nej, min fråga gäller inte någon specifik tid i graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-09 10:58
    Eftersom att vissa av familjelivs medlemmar inte kan ta en frågeställning vare sig hypotetiskt eller ordagrant, så får jag markera ordet OTVIVELAKTIGT i min tes.
    Tack.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-09 19:58
    Reklamen för er som vill se den:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-09 22:23
    Än en gång... HON ÄR OTVIVELAKTIGT GRAVID. Om man är otvivelaktigt gravid, så är man inte i vecka 13-17,då kan man vara småfet eller svullen. Det borde ni väl förstå själva. Och nej, hon dricker inte alkoholfritt, jag skrev för tusan att hon drack sprit och började bli berusad. Och precis som jag skrivit i alternativ nummer 4, så är det ett BARN i magen, inte ett foster. Och jag VET att jag skrivit:
    "Och nej, min fråga gäller inte någon specifik tid i graviditeten."
    Men med det menade jag att det inte spelar någon roll om hon är i v34, v28 osv... Man ser inte otvivelaktigt gravid ut när man är i vecka 13. Hon är helt enkelt otvivelaktigt gravid. (Om jag tvingas skriva "otvivelaktigt" fler gånger snart så flippar jag ur...) Titta gärna på reklamen, den kan ni utgå ifrån om inte annat.

Snälla kära människor låt mig slippa upprepa mig mer nu... kan ni snälla bara utgå från ts och inte hitta på en massa själva?

Hon är otvivelaktigt gravid, otvivelaktigt berusad, och det är otvivelaktigt ett BARN. Så.
  • Svar på tråden En gravid kvinna dricker på festen.....
  • Marleen

jag hade inte brytt mig alls, de e hennes bekymmer!

• anayia

Ingenting, det är inte min ensak och jag bryr mig inte

• Frontline

Finns inte så mycket att göra då hon redan börjar bli berusad...
    Och jag tror inte personen bryr sig om vad jag skulle ha att säga för isf hade hon inte druckit från början...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Stealth

Va går det en reklam där en gravid dricker alkohol??

Jag hade blivit ursinnig och sagt vad jag tyckte. Sen hade det blivvit en anmälan till socialen pronto.

Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Bulle i ungnen

Inte min ensak alltså gör jag absolut nada.

• nami

jag skulle skälla ut fanskapet. och anmäla dagen efter till soc (om jag visste vem hon är dvs). det är barnmisshandel på hög nivå och att inte bry sig är bara kallt.

• BubbelBoom

Det är ju inte min sak, men jag skulle med största sannolikhet pratat väldigt HÖGT om hur dumma i huvet folk är som dricker när dom är gravida. Kanske hade hon hajjat min point och reagerat.

• Sarilariz

Nr 4. Hade nog inte kunnat hålla käften, men tror man kommer längre med att ge fakta och lungt förklara VARFÖR det är dåligt istället för att bara bli arg och skrika.

• April barn

4. Blir förbannad men försöker förklara vänligt att det hon gör är skadligt för barnet i magen

Svar på tråden En gravid kvinna dricker på festen.....