Någon som har en 1-åring som kastar sig bakåt när han/hon blir frustrerad?
Min son har i några dagar börjat bli som ostbåge och spänner sig bakåt/kastar sig bakåt när han blir frustrerad. Någon annan som känner igen sig?
Min son har i några dagar börjat bli som ostbåge och spänner sig bakåt/kastar sig bakåt när han blir frustrerad. Någon annan som känner igen sig?
Oh ja... Min nyss fyllda två-åring har precis slutat med det... Hon kastade sig handlöst bakåt vilket ledde till att hon slog sig i bakhuvudet ett antal gånger. Hade man henne i famnen och hon blev arg/frustrerad kastade hon sig bakåt också. Det går över, fast det inte är så kul alltid just då.
jepp har en 2,5-åring som gör så... helt normalt
japp min 1 åring gör det
min 2-åring gör också så
Japp, min 16-m¨ånaders blir jättearg och slänger sig bakåt - bäst att akta sig så han inte slår in ens framtänder eller skallar en (mellanbror och storasyster gjorde likadant när de var små, däremot inte äldste sonen)
Ja.
Låter bekant
Om jag känner igen mig! Sonen började då han var ca 14 månader och håller på än, han fyller två i jan.
Nja, inte direkt men jag tror inte dotterns metod är att föredra... Hon dunkar skallen i golvet, i väggen, i bord - ja nått hårt hon kan komma åt... Hon är 1½ har hållit på i några månader men det verkar ha lugnat sig nu.
Nu har hon dock börjat slänga sig ner på golvet i protest och blir "som en mask" (ni vet. de sträcker upp händerna och går inte att få grepp om) när man bär henne...
Min 17-månaders gör också så. Antingen kastar han sig bakåt och försöker skalla mig, eller så dunkar han huvudet i golvet/marken. INTE kul, men verkar vara ganska vanligt.
När min lille kille får dessa så utbrott brukar jag försöka avleda med något, allt för att stoppa utbrottet som inte är bra för någon... Du är inte ensam!